Friends with benefits

Hallo iedereen. Eerst en vooral: bedankt als je dit leest. En zeker bedankt als je wilt reageren.
Second of all… Heeft er hier iemand ervaring met friends with benefits? Zo ja: is dat goed of slecht afgelopen?

Er is namelijk een jongen die ik een dikke maand (bijna twee maanden) geleden heb leren kennen van Tinder. Ik heb het de dubbelzinnige kant op laten gaan. Eerst hadden we nog een normale, gezellige date gehad, de tweede keer hebben we seks gehad.
Het was ook wel op voorhand afgesproken, omdat we echt wel naar elkaar verlangden.
Ik voel wel aan dat ik een crush op hem heb (nog geen verliefdheid echter, ik word totaal niet snel verliefd) en toen ik hem dit vertelde zei hij me ook dat hij een crush op me had, maar dat hij me in het echt wilt leren kennen omdat hij anders niet verliefd word.
We hebben trouwens niet constant dubbelzinnige gesprekken. Maar waar heel dit topic om draait is eigenlijk: ik heb al eerder aan friends with benefits gedaan en dat was totaal niet goed afgelopen. Daarom dat ik jullie raad/ervaringen heel hard zou waarderen.
Ik wil gewoon echt niet wéér gekwetst worden. En nu neem ik een groot risico.
Ach ja, risico’s nemen hoort bij het leven zeker?

Zit er misschien een relatie in? Of zou je daar voor open staan?

Ik zou er zeker voor open staan als ik aanvoel echt iets voor hem te voelen en als ik hem beter ken.

Niet doen. Als je al een crush voor hem hebt, gaat dit je uiteindelijk een gebroken hart opleveren.

Ik snap heel goed je punt, maar wat als hier een relatie uit kan voort groeien? Zondag gaan we gewoon pizza eten en ga ik niet met hem het bed in duiken, dit heeft hij zelf voorgesteld dus ik denk (en vooral hoop) dat hij me niet voor de seks gebruikt. Maar ik realiseer wel heel goed dat dit een risico is gekwetst te eindigen.

Sorry, maar dat is wel erg naïef. Er is een reden waarom hij friends with benefits wil zijn en dat is zeker niet om een relatie te beginnen.

Natuurlijk er kan iets uit bloeien. Maar dat moet zeker niet je eerste insteek zijn.

Hij heeft toch niet gezegd dat hij perse alleen FWB wil zijn?

Tja, je hebt altijd de kans om gekwetst te worden. Laat je niet door nare ervaringen tegenhouden. Geniet gewoon van het moment en luister naar wat hij zei. ‘ik wil je beter leren kennen’. En ga af en toe dingen buitenhuis doen.

-
-

en dit

Update: ik heb hem gezegd dat ik voorlopig geen seks meer wil omdat dat me het beste lijkt en dat ik hem graag gewoon beter leer kennen en daar heeft hij heel begripvol op gereageerd dus dat lijkt me echt positief.

Maar jeetje geen seks omdat je niet wil dat het fwb is maar omdat je uiteindelijk iets serieus wil? Als je aan het daten bent heb je toch ook seks? Ik vind dat echt zo’n saus maatregel, je hebt toch al seks gehad. Als je geen seks meer gaat hebben is geen garantie dat hij je alsnog kan dumpen.

Als je echt op een relatie met hem hoopt dan zou ik niet het risico nemen er puur en alleen ‘FWB’ op te plakken waardoor hij (jullie allebei) de vrijheid heeft met andere meisjes ook dingen te doen, en te hopen dat dat op een relatie uitloopt.

Ja inderdaad, hoe kom je sws op fwb? Jullie daten niet voor niks dus lijkt me dat ie ook echt geïnteresseerd is in jou. Als ie nou al had gezegd nou ik zie het niet zitten maar af en toe seks wil ik wel, had ik gezegd meid doe het niet. Maar hij zegt dat hij ook een crush heeft op jou. Dus blijf gewoon lekker daten en als het duidelijk is dat er niks uit komt kun je er altijd nog mee stoppen