friends with benefits

hallo allemaal,
ik ben lisa en ben een meisje van 19 jaar! ik heb een vraagje!
ik heb dus een hele leuke jongen leren kennen en we hebben eerst een aantal keer afgesproken! tot hij eens alleen thuis was en ik bij hem ben blijven slapen… er is vanalles gebeurd en we hebben er toen een gesprek over gehad en nu zijn we friends with benefits… in het begin draaide het ook enkel daarom! maar nu heb ik gevoelens voor hem en weet niet wat te doen… hij zit nogal in met een vorige relatie maar ik heb niet het gevoel dat het enkel om de seks gaat! hij stuurt me heel erg veel berichtjes en we doen leuke dingen samen! hij kust me als we ergens anders afspreken (ook waar andere mensen het zien) en is heel erg lief! we hebben ook veel plezier samen buiten de seks… maar and ik over gevoels begin klapt hij helemaal toe en zegt hij dat hij niet aan iets wil beginnen… en dat dat niet betekend dat hij me niet leuk vind… ik weet niet meer wat te doen… hij zegt wel dat als ik te veel gevoelens krijg we stoppen maar dat is net wat ik niet wil… weten jullie raad? want hij doet wel anders dan hij zegt!

Ik denk dat hij heel erg duidelijk is. Hij wilt geen relatie. Je zoekt denk ik hoop in dingen die hij doet, want jij bent verliefd op hem en je wilt graag een relatie. Maar hij is dat niet op jou en hij wilt dat ook niet. Dat hij dingen doet die lijken op relatie dingen betekent niet dat hij dat ook daadwerkelijk wilt. Ik snap best dat hij wel behoefte heeft aan de seks, de leuke dingen etc, maar niet aan een relatie. Daar ben je friend with benefits voor.

Ik denk dat je eerlijk tegen hem moet zijn. Jij wilt een meer en hij wilt dat niet. Vroeg of later komt dat toch uit, en ja dat doet pijn. Maar zo aan het lijntje gehouden worden is ook niet fijn. En misschien als jullie ‘pauze’ hebben ziet hij wel in wat hij mist!

Ik zou het afkappen. Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij en ik was heel blij toen ik het eindelijk stopte, omdat ik heel ongelukkig werd van hoe het tussen ons was. Na een maand geen contact zijn we toch terug bij elkaar gekomen en hebben we nu een relatie, maar ik ken hem al een jaar en daarin was het af en aan wel-niet-wel-niet-wel, dus ik wist dat hij ook gevoelens voor me had.

Wat Louwerke zegt kan dus gebeuren, dat is bij mij ook het geval geweest. Maar als het niet zo is is het niet zo, en ik zou jezelf echt niet door zo’n hel slepen als het niet nodig is want dat verdien je niet! Als ik jou was zou ik het gewoon loslaten, want als hij niets wil dan gaat dat ook niet gebeuren. En denk maar zo, als jullie meant-to-be zijn dan komen jullie echt wel weer bij elkaar (:

Ah, dit heb ik ook meegemaakt, precies zoals zij het zegt. Ik was zo verschrikkelijk verliefd op hem dat ik het waarschijnlijk zelf nooit had afgekapt, maar hij ontmoette uiteindelijk een meisje waar hij verder mee wilde dus heeft hij het stop gezet tussen ons. Ik heb ook altijd gedacht dat hij dan wel zou zien wat hij miste en bij me terug kwam, maar pas toen hij gewoon door ging met mij uitdagen en het wel steeds serieuzer werd met dat meisje besefte ik me dat dat nooit ging gebeuren. Toen heb ik het contact met hem verbroken en hoewel dat veel pijn heeft gedaan is dat het beste wat me overkomen is. Ik had geen beter besluit kunnen nemen. De jongen jij beschrijft klinkt precies zoals mijn jongen, en hoe erg ik ook snap dat je niet wil dat het stopt, je bent absoluut beter af zonder iemand die nooit met de volle procent voor jou gaat.
Je mag me altijd even noten!

benefits*

ja okee ik zoek misschien inderdaad dingen achter de dingen die hij doet. maar bijvoorbeeld hij heeft ondertussen mijn vrienden leren kennen… hij gaat mee naar de feestjes van mijn vrienden. Hij heeft me aan zijn beste vriend voorgesteld en hij heeft me de schoenen die ik wou cadeau gedaan en hij kan uren met me in een park zitten knuffelen terwijl er heel veel mensen zitten het is daarom dat ik het soms niet snap… maar het is mss idd wel beter dat ik het stop zet… want ja idd telkens ik het vraag zegt hij dat hij niet in iets wil stappen waar hij niet zeker van is en dat hij geen relatie wil… we spreken ook niet specifiek af voor seks… het gebeurt gewoon maar we spreken wel over het feit dat we friends with benefits zijn…