Friends with benefits

Hey girls,

Al een tijdje heb ik het met een vriend over friends with benefits. Beiden willen we niks vast maar we voelen ons wel seksueel aangetrokken tot elkaar. Vinden jullie dit een goed idee?
Ik zelf ben nog maagd, hij niet. Dit vind ik zelf niet zo erg. Iemand van jullie ervaring of dat iemand deze situatie herkent?

Ik kan niet voor jou bepalen of je zoiets moet doen, dat moet je helemaal zelf kiezen. Ik zou het zelf niet doen, maarja.

Hoort dit niet bij Sex enzo?

Anyways, ik zou het zelf niet doen maar het blijft jouw keuze, als jullie het beiden stil kunnen houden en er geen verliefdheid van opkomt kan het denk ik wel.

Goed afspreken hoe ver jullie gaan en over andere jongens/meisjes.
Ook praten over jaloezie, bespreek ook of jullie het aan andere mogen vertellen.
Als jullie je er allebei goed bij voelen: gewoon doen, je kan altijd nog stoppen.

Ik zou het niet doen, omdat ik seks iets vind wat je met iemand wil delen die voor jou speciaal is. Seks is iets intiems. Vooral omdat het jouw eerste keer gaat zijn.
Maar je moet zelf beslissen!

er zijn hier al een aantal topics over geweest en de meeste meiden raadden het af . je bent nog maagd en als ik jou was zou ik wachten tot je een jongen leert kennen die om je geeft en die jij ook leuk vindt. maar dat is wat ik zou doen. en mag ik vragen hou oud jullie zijn?

Ik zou het niet doen. Friends with benefits gaat naar mijn idee vaak fout omdat één van de twee wat begint te voelen of wordt jaloers. Tenslotte is je maagdelijkheid aan je friend with benefit verliezen geen strak plan. Er is namelijk een grote kans dat jij je gaat binden (want ja hij is toch wel je eerste), terwijl hij je slechts als fuckbuddy ziet en een relatie niet ziet zitten. Grote kans dat jij dus meer wilt en hij juist niet.

Oftewel, ik raad het af en zou het met iemand doen die je wel écht ziet zitten.

Ik zeg hier btw niet mee dat dat altijd gebeurt, het kan ook goed gaan. Maar ík heb het idee dat de kans op dat scenario niet echt opweegt tegen de kans op een leuke tijd.

Wie zijn wij om te bepalen wat jij met je eigen lichaam doet? Maar ter voorkoming van veel spijt en veel verdriet. Zou ik het niet doen als ik jou was. Helemaal niet voor het feit dat je nog maagd ben. Je eerste ontmaagding moet je doen met iemand waar je van houdt, vertrouwd bij voelt, iemand waarmee je een toekomst ziet.

In deze tijd zijn 13-jarige al ontmaagd, echt fucked up generatie. Maarjah… doe wat je wilt… Ik zelf ben nog maagd, ben al 20 bijna… En serieus, puur express, niet omdat ik een forever-alone typetje ben :’)

Serieus, hoe veel fwb topics gaan er nog komen…

Maar goed. Nee ik vind het geen goed idee, omdat je nog maagd bent + ik vind fwb sowieso nooit een goed idee.

Ik vind ook dat het er aan ligt hoe oud je bent trouwens, op de meeste dingen die hier gezegd zijn na.

Ik zou het niet doen! Want je bent nog maagd en ik zou het dan pas doen met iemand van wie je echt houd en het als een speciaal iets zien en niet doen omdat jullie er zin in hebben.

Je hoort heel vaak mensen die zijn ontmaagd door toen hun vriend maar waar ze nu niet mee zijn getrouwd en vaak hebben ze er dan spijt van dat ze niet eerst op de echt ware man hebben gewacht en het met alleen hem het delen. Want je geeft wel je lichaam aan een ander weg!

Maar je moet het zelf weten!

zo zou ik mijn eerste keer niet voorstellen…

Echt bedankt voor al jullie reacties en vooral jullie eerlijkheid.
Ik zelf ben 17 jaar oud trouwens.

Ik ben van het fwb afgestapt…

Het risico dat één van de twee dan meer gaat voelen dan fwb is inderdaad en grote kans… En vaak is het meisje daar de ‘dupe’ van.
Omdat het inderdaad je eerste keer is zou ik het ook afraden, alleen al omdat je er dan zeker waarde aan gaat hechten.

Ikzelf heb ook fwb met een jongen waar ik goed contact mee heb, maar waarvan ik ook zeker weet dat het nooit iets wordt. Ik kan het heel goed vinden met hem hoor, maar hij is enorm knap… Maar dan ook echt. En als ik hem echt echt leuk zou vinden zou ik ook zeker weten dat ik enorm jaloers zou zijn, maar dat heb ik gelukkig in dit geval niet. Soms spreken we een keer af en gaan we wat drinken of wat dan ook en daarna hebben we seks. Als ik dan thuiskom denk ik alleen maar ‘oke heb weer een gezellige dag gehad’… En that’s it.
Kortom, zoiets werkt echt alleen als je er beiden geen verdere bedoelingen bij hebt dan lust.

Je bent maagd. Jij denkt dat jij je lichaam voor de eerste keer zomaar vrij kan geven aan iemand en daar niks bij te voelen dan lust? Als je je lichaam vrijgeeft komt daar een hoop vertrouwen, respect en gevoel bij kijken en dat schept een band. Van jouw kant eerder denk ik omdat je nog maagd bent. Als jij denkt dat je dit uit kan zetten, ga je gang.

Ik denk alleen dat dat onmogelijk is.

Zou het niet doen als ik nog maagd was. Anders wel.