Friends with benefits

Laat ik even vanaf het begin beginnen.
Vanaf dat mijn relatie uitging heb ik geen zin meer in een relatie. Ik wil geen gezeur, of gekwetste gevoelens meer. Een week nadat het uit was heb ik voor het eerst gezoend met mijn beste vriend. Dit was niet de bedoeling want we zijn al 2 jaar bevriend. Het gebeurde toen vaker maar ik had geen gevoelens voor hem en hij ook niet voor mij. Hij werd verliefd op zijn collega en dat gunde ik hem wel. Maar de seksuele spanning bleef en is nooit weggegaan, maar we deden niks. Ook al wist ik dat hij me wilde zoenen. Hij had een relatie van 3 weken, het ging uit omdat ze veel ruzie hadden. Gelijk nadat het uit was heb ik met hem weer gezoend. We zijn al 1 keer verdergegaan. En het houdt maar niet op. We hebben geen gevoelens en dat willen we ook niet. We hebben afgesproken dit door te zetten, maar geen relatie te nemen. Hij mag gewoon met andere meisjes flirten en zoenen, en ik met andere jongens.

Maar ik vraag me gewoon af of dit wel verstandig is. Ik ben al 2 goed bevriend met hem en we vertellen elkaar alles. We zaten altijd al een beetje te flirten onbewust. Maar toch weet ik niet of het onze vriendschap goed doet. Moet ik hiermee doorgaan of niet? Want ik vind het zelf wel leuk en fijn.

Als je het zelf leuk en fijn vindt en er verder geen gevoelens bij zitten kan het toch? Totdat één van de tweel wel gevoelens krijgt of een vriend of vriendin krijgt. En kun je dan nog gewoon met hem omgaan?

Klinkt of je (diep van binnen) wel wat gevoelens voor hem hebt? Maar als dat niet zo is, zou ik ermee stoppen. Want anders wordt een van jullie uiteindelijk misschien wel gekwetst.

Doe wat goed voelt!

You goo, alleen als je nu al flirt, en dalijk (regelmatig) seks hebt is de kans groot dat er van minimaal een van jullie gevoelens komen die jullie vriendschap kan kosten

Zou je je vriendschap hiervoor op het spel willen zetten?

Ik geloof best dat zoiets kan… Ik heb ook een jaar lang een FWB gehad, nu heeft hij een relatie (en ik was aan het daten met iemand, nu niet meer dan) en zijn we er natuurlijk mee gestopt, maar we bleven alsnog goede vrienden. Zolang je maar geen gevoelens gaat krijgen, dan wordt het lastig…

Het kan. Totdat een van de twee gevoelens krijgt voor de ander. Gewoon doen wat goed voelt, zoals ik het nu lees voelt het gewoon normaal en oke. Waarom zou je dan stoppen ?

Dit soort relaties kunnen echt op verschillende manieren aflopen. Heel simpel gezegd: je moet het kunnen. Als jij van jezelf weet dat je dit kan, maar dan dus niet jaloers wordt, niet afhankelijk wordt en geen gevoelens voor hem krijgt, dan zou ik het persoonlijk gewoon doen. Alleen heel vaak hoor je dat er een verliefd wordt en meestal is dat het meisje. Omdat meisjes sneller verliefd worden als ze met iemand intiem zijn geweest.

Zelf heb ik ook een aantal keer met verschillende vrienden van mij wel eens iets gedaan. Bij eentje is het echt een tijdje flink misgelopen, maar nu is hij echt mijn beste vriend en ik kan geen betere vriend wensen dan hem. Hij heeft nu ook een relatie en dat gedeelte hebben we dus volkomen afgesloten.
Het ligt gewoon echt aan jezelf: Kan je hier mee omgaan?

Als je het leuk en fijn vind, dan is het toch niet zo’n probleem? Natuurlijk hou je wel van hem, want het is je beste vriend. Als dit voor jou/jullie werkt, dan moet je het vooral doen lijkt mij :slightly_smiling_face:

Zorg dat je elkaar niet kwetst, en dat je later niet jaloers wordt als hij toch met iemand anders zoent,
dat kan slecht zijn voor jullie band.