Friends with benefits

Lieve mensen van het GirlScene forum,

Laatst heeft een “vriend” van mij aangegeven friends with benefits te willen zijn. De aanhalingstekens zijn er omdat we eigenlijk helemaal niet zo lang vrienden zijn en al helemaal niet close. We kunnen wel super goed met elkaar omgaan en lijken qua persoonlijkheid ook veel op elkaar. Maarja ik heb dit aanbod afgewezen omdat ik wist dat het ongemakkelijk zou zijn en ik zag ons eigenlijk geen seks hebben, de gedachte alleen was al vreemd… Hij ging ermee akkoord dat we gewoon vrienden bleven Alleen is het nu een beetje ongemakkelijk tussen ons en gedraagt hij zich anders tegenover mij. Ik wil eigenlijk wel graag nog beter bevriend met hem worden omdat hij gewoon een top gozer is maar als het zo ongemakkelijk en vaag tussen ons blijft zullen we denk ik weer uit elkaar groeien.

Goed van je dat je eerlijk tegen hem bent geweest. Blijkbaar voelt deze jongen zich toch wel aangetrokken tot je anders zou hij dit aanbod niet geven. Ik sta zelf ook niet open voor friends with benifit ik kan niet eens bevriend blijven met mijn exen laat staan vriendschap met sex.
Dat het nu even ongemakkelijk tussen jullie is, is ook simpel uit te leggen. Jij weet dat hij sex met je zou willen hebben. Onbewust ga je, je dan anders tegen zo’n persoon opstellen. En hij heeft als het ware een blauwtje gelopen bij jou. Geef elkaar gewoon even wat ruimte. En spreek bijvoorbeeld even niet af. Wanneer jullie echte vrienden van elkaar zijn komen jullie wel weer nader tot elkaar.

Succes