Friends-with-benefits: yes or no?

Dag dames,

Op dit moment ben ik zeventien en single. Sinds een paar maanden geleden ben ik niet zo erg bezig geweest met jongens. Wat flirten hier en daar, maar niets serieus. De jongen waar ik toen mee zat en heel lang leuk vond, zei na een tijdje geen relatie te willen. Ik was er natuurlijk kapot van. Maar ik ben er inmiddels overheen.

Toch mis ik wel die intimeit. Niet zo zeer dat ik dat met een random gast zou willen, maar gewoon iemand vertrouwds. Ik had het er met een vriend van mij over, die het sinds kort uit had gemaakt met zijn vriendin, en die stelde iets voor. Aangezien we altijd al beiden tot elkaar aangetrokken waren, en we bijna 100% weten dat we niet elkaars type zijn, zouden we een soort friends-with-benefits relatie kunnen beginnen. Gewoon een beetje flikflooien, maar geen gevoelens. En als we allebei iemand tegenkomen die we leuk vinden, dan blijven we gewoon vrienden.

Ik moet eerlijk toegeven, het lijkt me ook ideaal. Want ik geef toe, intiem zijn is leuk. Als ik een jongen was geweest, riep ik nu natuurlijk ja. Maar ik twijfel voor een paar redenen. Niet zo zeer omdat ik denk dat dit fout af gaat lopen. We kunnen beiden onze romantische gevoelens in bedwang houden. Maar ik ben eerder bang dat iemand erachter zou komen, en dat er dan vanalles rondgaat. Jongens zijn natuurlijk de helden in een friends-with-benefits relatie. Meiden worden snel als slet afgeschilderd. Terwijl sex natuurlijk voor beiden partijen evenveel genieten moet zijn.

Kortom: ik wil het, maar ik wil dat niemand het weet. En ik ben bang dat de kans bestaat dat iemand er uiteindlijk achter gaat komen. Advies?

Ik zou het niet doen.

Ik zou het ook niet doen. Komt er ook niemand achter en krijg je ook geen spijt

Ik zou het niet doen

Als jullie het er beide over eens zijn dat het tussen jullie blijft kan het prima!

Ik ben hier geen voorstander van, dus ik zeg niet doen.

Hey,

Ik ben 22 jaar en heb zelf in een periode van 3,5 jaar zo’n soort relatie gehad met een jongen. Ik wil best heel het verhaal hier nu neerschrijven, maar ik denk dat het beter is dat je me persoonlijk (via mijn profiel) contacteert en dan kan je alles vragen wat je wil.

Aan iedereen die zegt het niet te doen: ik denk dat de meeste van jullie er geen ervaring mee hebben. Ik wil en wat ik je kan zeggen: probeer. Ik heb bijna alleen maar positieve ervaring gehad, en belangrijk is dat je goed communiceert en afspraken maakt. Bedenk ook wat voor jou het belangrijkste is. Voor mij was dat persoonlijk als eerste de vriendschap tussen ons, dan de intimiteit en dan pas de seks. Jullie zijn vrienden, dus heb ook respect voor elkaar.

Dus please, contacteer me, en dan beantwoord ik al je vragen die je wil stellen :slightly_smiling_face:

Ik zou het niet doen. Ergens denk ik ook dat die vriendschappen snel uitdoven als de fwb relatie stop gezet wordt. Gewoon, omdat het raar is om dan ineens als platonische vrienden met elkaar om te gaan. Ik denk ook dat de nieuwe partner van je vriend dan niet je grootste fan is, om het zo maar te zeggen, en ook dat kan voor problemen zorgen.

Dan zou ik nog eerder een ons hebben met een volkomen onbekende.

Als je het wil zou ik het doen want dit zou prima tussen jullie twee moeten kunnen blijven. Plus als iemand erachter komt en er commentaar op heeft, who cares - zegt meer over die persoon dan over jou.

Als je al zo zit te twijfelen zou ik het niet doen.

Als je hem vertrouwd en kunt laten beloven dat hij het niet door verteld zou ik het wel doen.

Je moet het zelf weten. Het kan prima. Ik had dit bijna gedaan met een scharrel maar tsja hij wilde vrolijk blijven rondneuken en dat gaat me net iets te ver.

Ik zou het niet doen. Als je in de toekomst een vriend krijgt, en je blijft vrienden met die jongen, lijkt mij dat heel moeilijk. Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn vriend nog vrienden zou zijn met zijn ex-fwb. Opzich moet je het zelf weten natuurlijk, als je hem vertrouwt dat hij het tegen niemand zegt.

Ik zou het niet doen met een persoon, die tevens een vriend van je is. Beetje hetzelfde verhaal dat je bij een triootje ook niet je beste vriend of vriendin erbij moet betrekken.
Stel het gaat fout dan ben je je fwb kwijt, maar ook een vriend. Ik zelf zou het risico niet willen lopen.

Daarnaast twijfel je eraan of iemand erachter zou komen, die mogelijkheid is er altijd. Je zou als je het besluit toch te doen hier goede afspraken over kunnen maken met die vriend van je.

Dit ongeveer. Ik raad het af.

als je je er zelf goed bij voelt is het geen probleem.
ik zelf heb het ook ooit gehad en we zijn nog vrienden :slightly_smiling_face:

Wanneer jullie tot elkaar zijn aangetrokken kun je toch gewoon zeggen dat jullie een relatie hebben? Dan heeft niemand het erover. Zeker omdat jullie een klik hebben. Mijn vriendje was ook niet echt mijn type en daar heb ik al 2 jaar mee dus het kan wel.

Ik zou het niet doen. Dacht zelf ook ‘goh kan vast geen kwaad’ tot het tegendeel wordt bewezen. Als de vriendschap die je nu met hem hebt je dierbaar is niet doen!