Friends with benefits of toch niet?

Hee dames,

Ik heb even een vraagje en kan wel wat advies gebruiken. Ik heb op dit moment een jongen in mijn leven waarmee ik af en toe seks mee heb. We zijn geen koppel en zijn ook niet op weg naar een relatie, (ik heb geen behoefte aan een relatie, en hij is moslim dus mag officieel geen relatie met een ongelovige + hij zegt ook dat hij nu geen relatie wil.) dus eigenlijk kan je het wel een friends with benefits noemen. We hebben het er nooit duidelijk over gehad maar toch voelt het voor mij meer dan dat, we spreken namelijk allebei niet met andere af. Ik ga er soms ook heen terwijl we dan helemaal geen seks hebben, we knuffelen en zoenen dan maar verder ook niet. En als we seks hebben is het wel best ‘romantisch’ dus ook dan knuffelen we veel en zoenen we ook veel. We spreken elkaar op social media ook veel en we hebben pas na 1 jaar met elkaar praten voor het eerst afgesproken dus er is wel een goeie vriendschap ook. Ik denk eerlijk gezegd ook dat als ik nu met een andere jongen iets zou doen hij dat ook niet zo leuk zou vinden. Ook heeft hij laatst gezegd dat hij geen behoefte heeft om met andere meisjes te zijn. Maar is dit nou een friends with benefits? Want als ik daar aan denk denk ik aan 2 mensen die alleen maar met elkaar afspreken als ze zin hebben in seks en eigenlijk ook niet meer dan dat + dat je ook gewoon met andere seks hebt. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee? En wat is dit nou precies? (Vindt de situatie eigenlijk wel prima verder, ben absoluut niet iemand die met 100 jongens het bed deelt en zou er nu ook niet aan denken om met iemand anders naar bed te gaan. Maar zie een officiele relatie nu ook totaal niet zitten maar we hebben wel gewoon een goeie band)

Het is geen ‘friend with benefits’ als er veel gevoelens bij komen kijken, maar je kunt het noemen zoals je wilt.
Jullie moeten gewoon goed met elkaar praten wat jullie voor elkaar willen betekenen en hoe jullie dat vorm willen geven. Vergeet even het labeltje, dat is niet belangrijk.

Met een fwb kun je ook een goede band hebben en kan het ook romantisch zijn. Als je echt een relatie wilt dan moet je dat bespreken met hem, maar het klinkt alsof het door z’n geloof niet mogelijk is.