Friends With Benefits - Is hij jaloers?

Haihai,

Ik ben nu al een tijdje FWB met een jongen, ik noem hem even T.
Nadat het uitging tussen ons (we waren echt maar 1 maand serieus ofzo) kwam hij met het idee.
Het begon in januari, maar in maart hadden we elkaar ruim een maand niet gezien of gesproken. Dit omdat ik wat problemen met mezelf had die ik eerst wilde oplossen.
Nu stuurde T een paar weken terug een berichtje, hij wilde weten hoe het met me ging, vroeg zich af waarom ik niets van me liet horen en hij zei dat hij me miste. Die dag erna hebben we wat afgesproken en zijn toen weer met elkaar naar bed gegaan. Ik verwachtte van mezelf dat ik er spijt van zou krijgen, maar dat was dus helemaal niet het geval.
We gaan nu ook echt als vrienden met elkaar om, eerst ging dat veel te stroef.

Nu had hij me van de week voor het eerst meegenomen naar zijn vrienden, en toen die vroegen of ik zijn vriendinnetje was begonnen we allebei te lachen.
Diezelfde avond gingen we samen bij een restaurantje wat eten, en toen heb ik hem verteld over een jongen op mijn school waarin ik geïnteresseerd ben. Ik vroeg hem om advies, en hij reageerde best wel afwezig daarop. Hij werd heel stil en keek me niet echt meer aan. Hij vroeg ook of ik dit aan hem vertelde om hem jaloers te maken, wat niet het geval was. Daarna kwam hij met een of ander verhaal over een meisje dat hij zag, en dat hij ook advies nodig had. Maar vond het wel een beetje toevallig dat hij meteen ook met zo’n verhaal kwam…
Later toen we buiten stonden zei hij ook dat hij me nog wel leuk vond. En op de fiets vroeg hij aan me hoe ik gereageerd zou hebben als hij tegen zijn vrienden had verteld dat ik wel zijn vriendinnetje was.
Ik heb nog aan hem gevraagd of alles nog goed tussen ons zat, en hij zei van wel.
En later toen we afscheid namen liet hij me niet los voordat ik hem een kusje had gegeven. Terwijl we elkaar normaal altijd alleen maar een knuffel geven.

Ik ben echt totaal in de war nu… Heb ik hem jaloers gemaakt? Wilt hij toch meer dan alleen FWB? Of zie ik geesten? :’)

Ik denk wel dat hij meer voor je voelt.

Je ziet geesten. :slightly_smiling_face:

Hij wilt denk ik wel meet dan alleen FWB.

@CatEyes
Dat gevoel heb ik ook, maar hij was juist degene die niet met een relatie kon om gaan, daarom was het ook uit gegaan.

volgens mij wil hij je terug als vriendin! Ik heb ook ervaring gehad met FWB. en ik denk dat het belangrijk is dat het voor jullie allebei duidelijk is wat jullie relatie inhoud en wat jullie van elkaar kunnen verwachten, ik zal er dus even goed met hem over praten zodat het duidelijk is en niemand gekwetst wordt.

Ik denk wel dat hij je weer ziet zitten. Dat is duidelijk als hij vertelt dat hij je nog leuk vindt, nadat je hem had verteld over die jongen.

Succes!

Die dag dat we voor het eerst weer afspraken zei hij alleen dat hij me ‘chill vond en een leuk meisje om te zien’. En nu zegt hij dat hij me leuk vind. Maar toen ik vroeg of het op een serieuze manier was gaf hij geen antwoord. Vaak heb ik gewoon het idee dat hij zelf niet weet wat hij wilt…
Ik ben heel erg bang dat ik hem gekwetst heb of iets.

Ik snap eig sowieso niet waarom je met een jongen waar je seks mee hebt praat over een andere jongen. Ook al ben je ‘FWB’. Ik heb ooit eens gelezen dat seks een samenhorigheid gevoel aanmaakt. En sowieso wordt je bezitterig als je vaker seks met elkaar hebt. Dat je over een andere jongen uitgebreid gaat praten met hem is voor je FWB wss heel ongemakkelijk en vervelend. Niet omdat hij per se meer wilt, al kan dat natuurlijk ook, maar ook omdat het een vrij natuurlijke reactie is op zoiets. Hij heeft nu wss een prima relatie met jou, al is het mss puur voor de seks, een nieuwe kandidaat gaat sowieso veranderingen brengen.

Alleen omdat het je FWB is zegt nog niet dat het meteen je beste girlfriend is.

Edit: lees ik nu dat die FWB een ex van je is? Want als er een geschiedenis achter zit dan zou ik er ook aan denken dat hij je meteen terug wilt. Als jij eig geen zin hebt in een vaste relatie zou ik in niet dit soort dingen bespreken met je FWB. Ik vind het een beetje uitlokken van een reactie, ook al bedoel je het misschien heel goed.

Ja, daar heb je wel gelijk in, en over deze optie heb ik ook al veel nagedacht. Maar ik kan me niet voorstellen dat het iets uit zou moeten maken voor hem. Hij is een knappe jongen, charmant, slim. Meiden staan in de rij voor hem. Hij zou zo een andere meid kunnen vinden.

Ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft. Niet dat hij je het niet zou gunnen. Het lijkt me gewoon heel ongemakkelijk om aan te horen hoe je fuckbuddy over een andere jongen praat.

Toen hij over dat meisje begon voelde ik me helemaal niet ongemakkelijk, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik kan me nu ook wel voorstellen dat hij zich een beetje overvallen oid voelde.
Misschien heb ik de situatie te luchtig ingeschat. Ik weet in ieder geval wel dat ik er niet meer met hem over ga beginnen.

Maar dan kan hij zich wel ongemakkelijk gevoeld hebben, hij reageert toch wel op een rare manier.

^Mjah, als je het zeker wilt weten moet je er natuurlijk met hem over parten :3

Aan de ene kant wil ik ook geen (onnodige?) drama creëeren, want het ging juist net beter tussen ons dan ooit tevoren.