Friends with benefits: hoe werkt het?

-

Hoe werkt het?
Nou je hebt geen relatie meer, maar je ziet elkaar af en toe nog om te neuken. ok.
oh ‘t is wel chill, maar niet als je over iemand heen wilt komen.
En ik denk dat dit voor elk persoon anders wordt gezien, de ene wil elkaar wel nog zien zonder seks te hebben en leuke dingen doen enzo, en de ander wil weer alleen seks :’) t is maar net hoe je erin staat.

Ik heb ook een soort FwB/fuckbuddy. Dat is gewoon een vriend van me, ik kan gewoon normaal met hem omgaan, maar als we met zn tweeen afspreken loopt het vaak wel uit op seks. Dat betekent niet dat het alleen seks is en dan weer weggaan, gewoon hoe je met normale vrienden omgaat, soms met wat meer gefriemel als we een film kijken bijvoorbeeld.

Het werkt als volgt:

Je spreekt met elkaar af, neukt, en klaar. En als de een gevoelens krijgt voor de ander, doe je er beter aan ermee te stoppen.

Ik heb dat een hele tijd gedaan met m’n beste vriend en wij deden in die tijd ook gewoon dingen die beste vrienden doen. Shoppen, naar de bios, samen zwemmen, uit eten na een dagje uit. Gewoon dingen waar geen seks bij komt kijken dus. Ook ervoer ik de seks niet als emotieloos. Het is niet hetzelfde als in een relatie, maar het is ook niet zonder emoties. Vriendschap is in mijn ogen ook een vorm van liefde, dus waarschijnlijk dat het daarom niet zonder emoties was.

Ik zie het zo: bij friends with benefits heb je seks met elkaar, maar heb je verder niks wat op een relatie lijkt. Je bent wel gewoon vrienden, je kan vaak met elkaar afspreken, leuke dingen doen, het hoeft niet altijd om seks te gaan, alleen soms gebeurt dat wel. Bij fuckbuddy’s gaat het puur om de seks en spreek je ook niet af als je niet de intentie hebt om seks te hebben.

Dat is voor iedereen anders.

Nou , je spreekt af en dan kan dat leiden tot seks. Friends with benefits betekend dat je vrienden bent en af en toe seks hebt met elkaar en dus ook normaal een filmpje kan kijken met elkaar of naar de kroeg gaan etc.
Ik heb een tijdje met een vriend zo iets gehad. We zagen elkaar dan een paar keer in de maand; gewoon gezellig bijpraten en dat kan dan leiden tot wat anders. Het is natuurlijk niet gevoelloos, het is een vriend van je, maar het blijft gewoon seks. Het is anders dan in een relatie. Ik denk niet dat het bij friends with benefits de bedoeling is dat je elkaar als liefje behandeld; het punt is toch om seks te hebben zonder de bijkomstigheden van een relatie.

Voor iedereen anders. De een heeft echt alleen maar seks met elkaar, de ander kan ook af en toe gewoon gezellig een filmpje kijken en weer een ander is voornamelijk gewoon vrienden, maar heeft echt af en toe seks als uitlaatklep ofzo. Sommige friends with benefits relaties zijn open, sommigen niet. Echt anders voor iedereen.

De algemene ‘regel’ is volgens mij wel dat de woorden ‘ik houd van je’ (of iets vergelijkbaars) not done zijn. Buiten de slaapkamer om ga je gewoon met diegene om zoals ieder ander.

Er is natuurlijk een onderscheid tussen scharrel en friend with benefits.
Een scharrel vind ik persoonlijk puur voor de seks.
Een friend with benefits kan je ook leuke dingen mee doen, maar toch wel grotendeels voor de seks ook.
Heb er zelf geen ervaring mee. Ik sta daar niet voor open.

Kijk de film Friends with Benefits en je hebt een aardig idee.

Het is gewoon seks hebben met een vriend van je die dan niet je vriendje wordt, puur om de seks wanneer één van jullie zin heeft. Zie het als een levende vibrator

Als je enkel seks hebt met elkaar dan ben je geen friends with benefits maar fuckbuddies of scharrel. FWB gaat dieper dan enkel seks, dan doe je ook gewoon leuke dingen met elkaar die niks met seks te maken hebben.

Ik doe aan seks met mn ex. En dat is echt chill. We appen wel gewoon super vaak en spreken af en dan gaan we gewoon slap lullen en tv kijken en dan draait het uit op seks en dan gaan we door met slap lullen en tv kijken. Het is net zo gezellig als eerst maar geen verplichtingen meer. Héérlijk.

Ongeveer dezelfde ervaring dus als ik had met m’n beste vriend.

Ik wás fwb met me ex, het was gewoon seks hebben beetje liggen praten en dan ging ik weer naar huis.

Dat is voor iedereen anders. Ik heb zelf een FwB gehad, en bij ons ging het zo:
We hadden afgesproken dat zodra er bij 1 van ons liefde in het spel kwam, we meteen stopten.
Zodra iemand van ons een ander ontmoette waar hij serieus werk van wou maken, zoude we stoppen.
Naast de seks waren we ook maatjes, we konden ook gezellig een dagje winkelen of film kijken.
We moesten duidelijk onze grenzen aangeven, anders kon de vriendschap verpest worden als je grenzen overschrijd.
Het is mij prima bevallen, hij was ook mijn eerste keer, en het was er niet minder speciaal om. Inmiddels doen we dit niet meer, en zijn we alleen vrienden. Hij ontmoette een meisje waar hij gevoelens voor kreeg en waar hij voor wou gaan :slightly_smiling_face: