'Friends with benefits' en nu ben ik verliefd

Hoi meiden,

Ik heb sinds een half jaar een ‘friends with benefits’ relatie met één van mijn beste vrienden. Dit betekent dat we zoenen, seks hebben etc.
Ik heb een half jaar vol gehouden tegen iedereen die het wist dat ik totaal niet verliefd op hem was, ik me gewoon vertrouwd bij hem voelde en dat ik vrede had met de situatie.
Maar ik kan het niet meer, ik besef dat ik sinds dat het begon al meer voor hem voelde. Elke keer als ik ook maar denk dat hij iets met een ander meisje doet, wordt ik gek. Doordat hij zo duidelijk tegen mij was dat hij verder geen relatie wilde, dacht ik dat ik het ook zo wilde.

Ik weet mijn god niet wat ik nu moet doen. Als ik ermee stop, ga ik hem op den duur kwijt raken en dat wil ik echt niet, ik kan niet zonder hem. Maar doorgaan maakt me echt kapot. Wat vinden jullie? Ik ben echt radeloos.

Is je eigen schuld.

Vertel hem dat. Als hij voor jou wil gaan, wat me onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk lijkt, is het fijn voor jullie allebei. Als hij dat niet wil, stop je. Dan ben je hem toch al kwijt.

Waarom zou je hem kwijtraken als je ermee stopt? En zowiezo dat je er mee moet stoppen. Want zo kan je niet doorgaan, jij voelt wat en hij niet.

Hier ben ik 't mee eens.
Je begint er zelf aan. Je weet dat er ook gevoelens bij konden komen, had je 't maar niet moeten doen.

Dat weet ik, maar dat is niet mijn vraag.

Oké, ten eerste. Eigen schuld, heel erg dom van je dat je dit hebt gedaan.
Ten tweede; biecht het aan die jongen op. Je kan zo namelijk niet verder gaan want uiteindelijk ga je er dan zelf aan kapot. Misschien is er een kleine kans dat hij wél met je verder wil als stel en zo niet dan weet je dat en kun je je hart weer openstellen voor andere jongens. Zo doorgaan terwijl de één wel gevoelens heeft en de ander niet, heeft geen zin. Daar kwel je alleen jezelf maar mee.

Dankje, hier kan ik tenmiste iets mee. Ja ik weet dat het gewoon dom is, daar is geen excuus voor. Maar soms heb je te veel voor mensen over, denk ik.

Vrouwen linken sex meestal aan gevoelens. Mannen zien dat minder/niet zo.
Kijk anders de films friends with benefits en no strings attached misschien kun je er wat uithalen haha :wink:

Oja ik vind het trouwens niet dom! Je kan jezelf ook wel wat lol gunnen toch.
Als het je respect voor jezelf blijft houden en jezelf niet laat gebruiken is het ok toch.

Meteen vertellen, anders raak je alleen maar meer gekwetst. Of je stopt ermee omdat hij niks wil, of je gaat verder, maar dan krijg je een echte relatie. Maar je moet het hem sowieso vertellen.

Ik zou het hem ook vertellen. Zo kunnen jullie het samen oplossen en zo nodig er een punt achter zetten, of misschien bloeit er wel iets anders uit. :slightly_smiling_face:

Ik vind het echt gemeen als mensen zeggen dat dit je eigen schuld is. Ik heb ook heel lang een friend with benefits gehad, en geloof me, het is zoveel fijner dan een relatie. Geen gezeik met schoonouders, vrienden die elkaar niet mogen, blablablablabla.
Maar oke, ik zou het hem vertellen. Wie weet vindt hij jou ook wel leuk. En zo niet, dan heb je het iniedergeval geprobeert.

Wiens schuld is 't dan? Je kiest er toch zelf voor om geen relatie aan te gaan, maar alleen voor de seks? Als je dan op een gegeven moment gevoelens krijgt, is 't toch echt je eigen schuld.

Neejoh, jouw schuld.

-

Ja, 't is mijn schuld :")? Hahaha.

Nou daar KIES je niet altijd voor, dingen lopen soms zo. En gevoelens kan je sowieso niets aan doen. Ik was na meer dan een jaar samen te zijn met mn vriend niet meer verliefd omdat hij heel veel drugs gebruikte en gemeen en achterbaks was, is dat dan ook mijn schuld?

Maar dat is toch iets heel anders? Dat is dan toch je vriend? Je KIEST er zelf voor om seks met iemand te hebben zonder dat je een relatie hebt. En ik weet dat je niets aan gevoelens kunt doen :")

Dat is toch heel wat anders… jij koos er niet voor dat hij zo zou veranderen. Als je aan dat hele ‘Friends with benefits’ gebeuren begint, WEET je dat de kans er is dat je iets voor die persoon gaat voelen en het andersom dus niet zo is.
Dus is het wel haar eigen schuld