Friends with benefits advies nodig!

Hallo lieve mensen,

Zoals de titel al zegt heb ik advies nodig. Ik heb een jongen ontmoet via Tinder en hij is erg aardig. We hebben nu drie dates gehad. Nu is het punt alleen dat ik gewoon niet op hem val en gisteren heb ik hem verteld dat ik denk dat we niet zo goed bij elkaar passen. (Het is echt een schatje, alleen hij is niet wat ik zoek in een relatie, omdat ik denk dat deze niet gelijkwaardig zal zijn, alleen dit doet er voor de vraag niet echt toe) Ik wil eigenlijk gewoon graag friends with benefits met hem zijn. Ik durf het hem alleen niet zo goed te vragen en ik heb er nog wel enkele twijfels over. Ik weet namelijk niet in hoeverre hij mij leuk vindt, als hij erg verliefd is kan dat nogal pijnlijk voor hem zijn. Het bericht is namelijk: Ik wil geen relatie met je, maar wel seks. Hij is vrij onzeker over zichzelf en ik wil dat natuurlijk niet verergeren. Aan de andere kant is het natuurlijk zijn probleem als hij met zo’n vraag gekwetst is. Het is natuurlijk niet zo dat ik iets tegen zijn wil in doe. We hebben het wel een keer op app over seks gehad, hij vertelde dat een onenightstand niks voor hem was, dat had hij een keer geprobeerd. Ik ben zelf ook niet zo gek op onenightstands, maar friends with benefits lijkt me een heel leuke oplossing. Wat denken jullie hierover?

Voor degenen die het willen weten: ik ben 20

Samenvattende vraag: Kan ik een jongen vragen of hij friends with benefits wil zijn of zal dat hem kwetsen?

Als je niet weet of hij jou leuk vind of niet zou ik het niet doen. Zet jezelf in zijn positie: Wat als jij nou hem heel erg leuk vind en hij jou vraagt om alleen friends with benefits te worden, terwijl jij heel erg onzeker bent?

Als hij jou niet leuk vind, kan je het inderdaad voorstellen. Maar vooral omdat hij zo onzeker is zou ik daar voorzichtig mee zijn. Het verschilt per persoon hoor, maar ik denk als hij niet zo van de one night stands is dat hij ook geen interesse heeft in een fwb.

Ik zou er in ieder geval eerst achter komen of hij jou leuk vind of niet, en daarna kan je het wel verder bekijken. Voor het zelfde geld vind hij jou wel leuk en had hij een relatie in gedachte, dan komt zo’n voorstel pijnlijk aan. Ookal word je fwb, ik denk dat zijn gevoelens daar niet minder van zullen worden.

Ik zou het gewoon zeggen. Het is toch juist duidelijk als je je intenties meteen zegt? Weet hij ook waar hij aan toe is. En ja, dan is die maar onzeker, jammer dan. Beter dat je het nu vraagt zegt dan pas na tig dates of pas nadat je al seks hebt gehad.

Ik sluit me hierbij aan. Maak het bespreekbaar.

Ik zou voor jezelf eerst proberen duidelijk te krijgen wat zijn intenties zijn met de dates. Wil hij blijven afspreken omdat hij er potentie in ziet, of vind hij het gewoon gezellig? Als hij dan aangeeft dat hij je al heel leuk vindt, zou ik het niet voorstellen. Als hij twijfelt of een beetje hoop heeft kan je zeggen dat je hem een leuke jongen vindt, maar dat je geen relatie met hem wil, maar dat je het wel jammer zou vinden niet meer af te spreken en graag ziet hoe het loopt oid. Dan is het altijd nog zijn keus wat hij er mee doet.

Jup, niet aan toe te voegen. Friends with benefits werkt echt alleen als er voor de rest geen gevoelens voor elkaar zijn. Als je eraan begint, maak dan wel goeie afspraken met elkaar.

Wat was zijn antwoord op jouw opmerking dat je dacht dat jullie niet zo goed bij elkaar passen?
Ik denk niet dat een jongen nog snel gaat opbiechten dat hij een meisje leuk vindt als dat meisje heeft aangegeven niks in hem te zien. Dus hou daar rekening mee.

ja precies maak het gewoon meteen duidelijk

Ontzettend bedankt voor jullie adviezen! Ik heb het hem gewoon gezegd en hij vindt het hartstikke leuk :grinning: