Friends or with benefits?

Hello ladies,

Ik heb hoognodig advies nodig van jullie, want het gaat niet zo lekker! Ik zal maar aan het begin van het verhaal beginnen, dan wordt het misschien allemaal duidelijk :slightly_smiling_face:

Nu ongeveer 8 maanden geleden had ik een relatie die compleet is misgelopen. Om het maar even samen te vatten; hij dronk regelmatig en vertoonde dan agressief gedrag naar mij toe, zowel psychisch als fysiek. Daarom besloot ik er een einde aan te breien, ondanks het feit dat ik nog smoorverliefd was op hem. Dit zorgde voor ontzettend veel drama, omdat we ons allebei in dezelfde vriendenkring bevinden.

Doordat zijn vrienden ook mijn vrienden zijn, kreeg ik de laatste paar maanden continue verwijten naar mijn hoofd geslingerd door mijn ex. Bijvoorbeeld dat ik expres met zijn vrienden zou flirten om hem sociaal te isoleren, dat ik hem haat en zijn leven expres zuur probeer te maken en ga zo maar door. Ik trek me hier weinig van aan en ga gewoon door met mijn leven, maar zijn vrienden worden hier helemaal gek van. Daarom trekken ze steeds meer van hem weg en steeds meer naar mij toe, waar ik natuurlijk de schuld van krijg…

Nu ben ik sinds een paar maanden heel erg close geworden met zijn beste vriend en zonder dat iemand het weet, hebben we een hele vriendschap opgebouwd. We spreken regelmatig af, niet als date en er gebeurt dan ook zeker niks, maar echt als vrienden. Het is altijd super gezellig en we hebben echt een klik! Alleen gebeurde het dat de hij me zoende op nieuwjaar en we in de weken daarna, nadat we uit waren geweest met een groep en ik bij hem zou slapen, meerdere keren seks hebben gehad. We hebben hier nog geen gesprek over gevoerd en ik weet dus ook totaal niet wat ‘dit’ nou is.

Niemand van onze vrienden weet dat dit aan de gang is, alhoewel veel mensen wel iets vermoeden. We vinden het allebei vervelend dat het zo stiekem moet want het gaat gepaard met heel veel liegen en de angst om betrapt te worden. Maar het is ook ontzettend leuk! Het is eigenlijk een relatie, zonder het labeltje, maar ik wil geen relatie. Ik weet ook niet of ik hem zou kwetsen als ik nu een keer iets met een andere jongen doe.

Ook ben ik aardig bang dat ik wel wat gevoelens ga ontwikkelen voor hem. Hij komt net uit een relatie van 3 jaar en is dus zeker niet geïnteresseerd in een nieuwe relatie, waardoor ik alleen maar gekwetst zou worden.

Dus lieve meiden, ik heb jullie hulp echt even nodig! Wat raden jullie me aan om te doen?

Xoxo

Je moet gewoon bedenken wat je wilt. Friends with benefits? Een relatie? Gewoon vrienden?
En dan met hem erover praten wat het nou precies is tussen jullie en wat hij wil/verwacht.

Dankjewel! Ik heb besloten zo snel mogelijk het gesprek aan te gaan, ondanks dat ik daar weinig zin in heb. Hopelijk komt er wat uit :slightly_smiling_face: