Friends on high school!

Ik ben 12 kzit in groep 8 en ik ga dus volgend jaar naar de middelbare sgool
Maar hebben jullie tips om friends te maken en hoe hebben jullie friends gemaakt?
Tips pliezz
xx

gewoon praten met iedereen uit je klas enzo:]
niet verlegen zijn, want iedereen wil vrienden maken!

het lukt je vast wel :]

Jep. En geen vooroordelen hebben.

oke zo heb ik het gedaan:

ik kende helemaal niemand in mijn nieuwe klas. Echt niemand. En iedereen uit mijn klas kende minstens 1 iemand, dus heel mijn moed was al bijna in mijn schoenen gezakt :stuck_out_tongue: Maar wij gingen die eerste week van school op kamp. En in de bus zat er iemand alleen, omdat haar vriendin er nog niet was xD En toen vroeg ik of ik naast haar mocht zitten en dat mocht. En toen we op dat kamp waren bleef ik ook een beetje bij haar en daar had je ook zo’n kennismaking in de klas enzo. En iedereen had binnen 2 uur al allemaal vrienden gemaakt. Ook de mensen die verlegen waren.

wat ik wil zeggen is. Maak je niet druk, want iedereen heeft dat probleem en iedereen wil vrienden maken daar. En sowieso de leraren denken daar ook aan en organiseren allemaal kennismakings dingen.

die vriendin in de bus is trouwens nog steeds een hele goede vriendin van mij :grinning:

wees gewoon heel spontaan en praat met iedereen, maak veel vrienden en sluit je niet af in je eigen wereldje

Thank you guys!

Heb je hier nou twee topics over?

Uh nou het gaat best makkelijk hoor.
Je leert langzamerhand je klasgenoten steeds beter kennen, waardoor er groepjes vormen, en raak je bevriend =)

Gewoon aardig en spontaan doen n__n

Er is vast wel iemand waar je mee kan fietsen ofzo, of de gene die naast je zit. bij mij was het zo dat doen ik met een meisje vriendinnen was, ik haar vriendinnen er gratis bij kreeg hihi.

Er komen vanzelf vage momentjes die er voor zorgen dat je als je nieuw bent snel vrienden maakt. Bijv. dat je een pen moet lenen of dat je moet gaan zitten ergens in het klaslokaal.

Dont worry

Inderdaad en aangezien je in het begin van de leraren vaak op dezelfde plekken moet zitten in het begin leer je de mensen die om je heen zitten vanzelf beter kennen.

je mentor of wat krijg je, zorgt ook dat je met elkaar in contact komt! komt goed

Op brugklaskamp leer je meestal al veel mensen kennen!
Verder, met veel mensen praten die je wel aardig lijken,
zodat je merkt wie er bij je passen enzo.
Vrolijk en aardig overkomen, en dan komen er ook vanzelf mensen op jou af :grinning:

wat iedereen hier boven zegt.
niet doen wat ik deed, ik praatte niet veel met klasgenoten en deed niet erg aardig ofzo dus ik heb 2jaar lang echt geen vriendschappen binen de klas gehad, das serieus saai elke les niemand om tegen te praten en altijd uit kijken naar de pauzes omdat k mn vrienden dan zag