friends help!

heey lieve lezers
Ik start dit topic omdat ik een probleempje heb met een hele goeie vriendin van mij. misschien kunnen we hier ook andere meiden helpen.

Sinds de brugklas hebben we zeg maar een groepje met goeie vriendinnen. Dit groepje bestaat uit 6 meiden met mij erbij. Samen zijn we erg hecht. Maar binnen dit groepje hebben we natuurlijk ook nog beste vriendinnen enz. Zo ook bij, ik noem haar even X want ik wil het wel anoniem houden. Wij konden het eigenlijk altijd wel goed vinden, bijna nooit ruzie. Tot dit schooljaar. Ik begin me steeds meer aan haar te irriteren. Vooral van die kleine dingetjes. Dat we bijvoorbeeld wat afspreken en zich er niet aan houdt. Ook praat ze tegenwoordig heel erg veel met mensen op Whatsapp. Voor mijn gevoel krijgt ze hier door steeds meer geheimen voor mij. Ik mag helemaal niks van dat gesprek lezen. Maar we zijn beste vriendinnen! meestal heb je geen geheimen voor je beste vriendinnen toch?! De laatste paar dagen was ze ziek. De dagen dat ze er niet was vond ik het eigenlijk heel erg gezellig op school. Ook kon ik me gewoon beter concentreren in de les. Ik kwam eigenlijk gewoon veel blijer thuis. Nu vind ik het eigenlijk wel een beetje jammer dat ze maandag weer naar school komt. Hier schaam ik me wel voor :blush: Maar met haar op school wordt ik vaak chagrijnig.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
alvast thanks voor het lezen!!

Waarom zou je überhaupt haar whatsapp gesprekken mogen lezen? Het zijn haar gesprekken, niet die van jou dus ik vind het niet meer dan normaal dat jij dat niet mag lezen. Dat wil niet gelijk zeggen dat het over jou gaat.
Anyway, je kunt gewoon wat meer met anderen in je klas omgaan. Ik snap het probleem niet zo eigenlijk.

Ik zou haar gewoon met rust laten. Het is niet echt heel erg leuk voor haar als je opdringerig gaat doen. Het zijn haar eigen zaken. En waarom zou je een whatsapp gesprek willen lezen?

Waarom wil je haar whatsapp gesprekken perse lezen? want weet je, in zo’n gesprek is zij niet de enige die dingen verteld, maar degene waarmee zij praat verteld ook dingen. En ik zou echt heel pissig zijn als een vriendin van mij dan die gesprekken weer aan iemand anders gaat lezen. Het gaat namelijk niet alleen om haar privacy, maar ook om die van anderen.

Ik zou het als ik X was ook heel vervelend vinden als jij persé mijn gesprekken wilde lezen. Net een soort van ‘ik vertrouw je niet, ik wil alles weten, dus hier met die mobiel.’

Iedereen heeft geheimen. Omdat ze je beste vriendin is ofzo betekent nog niet dat je alles van haar moet weten. Waarom zou je haar Whatsapp willen lezen? Ze heeft toch privacy. Misschien vind ze je een beetje opdringerig, ik zou het ook niet zo fijn vinden als een vriendin de hele tijd vroeg of ze mijn Whatsapp zou mogen lezen. Ik snap je probleem niet echt…

ik vind ook niet dat je haar gesprekken hoeft te lezen. Maar misschien groeien jullie gewoon een beetje uit elkaar. Trek je ook met andere mensen op uit de groep? Probeer dat gewoon te doen. Want dat je het niet leuk vind dat ze weer beter is, is geen goed teken

Ik snap wel dat je haar gesprekken wil lezen als ze echt zo enorm veel op whap zit.
Ik bedoel, als jij er bij zit, en zij is aan t whappen dan moet ze dat toch óf niet doen, of gwn die gesprekken een beetje laten zien. Maar focus idd een beetje op anderen!

ik hoef niet per se haar gesprekken te lezen. Maar als ze telkens erover praat en dan opeens zegt ohnee sorry dat kan ik niet vertellen…
Als ik met andere meiden om ga dan negeert ze me gelijk en doet ze weer lelijk tegen mij…