Friends forever

Hejj,
Ik zit met een aantal problemen en zou graag jullie raad vragen =S

Het begon dit schooljaar. Er was een nieuwe jongen op school en ik vond hem meteen leuk. Ik had twee beste vriendinnen, mijn buurmeisje en een meisje die nu niet meer in mijn klas zit maar in de klas van mijn buurmeisje. De jongen zit ook in de klas van die twee vriendinnen. Ik raakte bevriend met de jongen en ik kreeg gevoelens voor hem! Het was echt zo raar! Ik beleefde alles als in een droom! Alles wat gebeurde… Ik dacht dat dat alleen in dromen gebeurde, maar nou ja, het bleef bij beste vrienden. Hij is nu nog steeds een erg goede vriend, ook al heb ik nog steeds gevoelens voor hem, hij weet daar niets van.
Toen ik gevoelens voor die jongen kreeg durfde ik het niet aan mijn twee vriendinnen vertellen. Niet omdat hij anders is ofzo, maar omdat hij in hun klas zat, en omdat hij ook goed bevriend was met mijn twee vriendinnen. Ik vertrouwde ze wel, maar ik… Ik ben gewoon altijd heel gesloten geweest, en zeker in zo’n dingen. Mijn beste vriendin vond dat ik afstand nam en ze dacht dat ik geheimen had, wat deels zo was, en ze dacht ook dat ik mijn buurmeisje had vervangen voor haar, wat helemaal niet zo was! Ik heb haar gezegt dat ik gewoon in de knoop met mezelf zat maar dat het absoluut niets met haar te maken had.
Mijn beste vriendin begon me minder en minder te vertellen. We zien elkaar enkel op school. Vorige week hadden we afgesproken. Zij, ik en mijn buurmeisje(haar klasgenote). Toen was het ERG duidelijk. Zij en mijn buurmeisje schieten heel erg goed op, en ik voelde me buitengesloten. Mijn buurmeisje en zij spreken ook vaak af zonder mij uit te nodigen, wat vroeger nooit zo was… Dus vorige week toen we afspraken kwamen ze erachter dat ik op die jongen ben… Ze zeiden er niet veel over, waren eerder stil…
Diezelfde dag sprak ik met mijn beste vriendin over wat er tussen ons aan het gebeuren is. Ze zei dat we gewoon uit elkaar groeien, en dat ik begon met afstand te nemen, en dat ze zich er nu niet druk om wil maken. Ze zei me ook dat ze afvroeg dat als die jongen mij als beste vriend ziet, wat zij dan voor hem is. (Ze is niet verliefd op hem, ze is op iemand anders)
En nu… Nu voel ik me soms erg onzeker… Mijn vriendin en buurmeisje zijn vaak bezig over dingen waar ik helemaal niets van af weet, bijvoorbeeld over een jongen die mijn vriendin heeft leren kennen ofzoiets… En als ik dan vraag over wat het gaat horen ze me niet??
Oké ik weet het. Dit is mijn eigen schuld. Ik moest maar niet zo gesloten zijn. Dit is allemaal mijn schuld, maar ik voel me echt slecht. Ik heb geprobeerd met ze te praten, maar niets is veranderd. Ze hebben volgens mij al gekozen. Ik voel me nu ook echt stom omdat ze weten dat ik die jongen leuk vind.
Die jongen heeft dus een meisje leren kennen en ze daten nu maar zijn nog niet samen. Ik was er eerst wel triest om maar ja, ik heb begrepen dat we gewoon beste vrienden moeten blijven. Maar nu voel ik me ook dom dat ze weten dat ik hem leuk vind, want als ze erachterkomen dat hij bijna een vriendin heeft, dan wil ik niet dat ze medelijden ofzo krijgen.
Sorry voor deze lange tekst. Ik moest echt mijn hart luchten. Iedereen zegt dat ik moet accepteren dat ik ze kwijt ben… Maar dat is echt moeilijk :s We waren zó goed bevriend… Iedereen zegt dus dat vrienden voor eeuwig zijn. Friends forever. Maar ik geloof niet meer dat vriendschap voor eeuwig is.
x

Wat my het beste lykt is gewoon vertellen dat je je buitengesloten voelt en dat het helemaal niet je bedoeling was om hun niks te vertellen maar dat je je een beetje onzeker voelde. Gewoon eerlyk zyn! Misschien snappen ze dan waarom je de laatste tyd anders deed. En over die jongen, vertel hem ook de waarheid. Met de waarheid komt er echt het verst! je komt er vanzelf wel achter.

Moeilyk, zoveel problemen by elkaar maar het klinkt wel erger dan het is. Ga eens goed met je vriendinnen praten.

Ik heb er al met hun over gesproken, maar ze zeggen dat ik me alles inbeeld, maar ik beeld het me niet in. Als mijn buurmeisje alleen met mij is, of mijn andere vriendin alleen met mij, dan praten ze amper, maar als ze samen zijn dan vertellen ze elkaar vanalles en nog wat en zijn ze echt heel vrolijk. Ik nam ook afstand van mijn beste vriendin omdat mijn buurmeisje altijd negatieve commentaar op haar had en ik voelde me schuldig omdat mijn buurmeisje altijd slecht over haar praatte maar bij haar niets zei… Nudat ze zo goed overeen komen praat mijn buurmeisje niet meer slecht over haar…
En ik weet niet of het zo’n goed idee is om te zeggen tegen de jongen dat ik gevoelens heb voor hem. Ik vroeg hem vandaag nog eens hoe het gaat tussen hem en dat meisje. Hij heeft gezegt: Beter dan verwacht eigenlijk, ze begrijpt da ik de dinge ni te snel wil, maar waarom vertel ik dat eigenlijk?
… Om nu te zeggen dat ik gevoelens heb… Ik weet niet…

Het klinkt inderdaad erger dan het is, maar ik word gewoon zo moe van alles… Mijn tante die niet meer lang te leven heeft, mijn ouders die zo vaak ruzie maken om zo’n stomme dingen, mijn nicht die nu ocharme al mijn aandacht nodig heeft met haar liefdesverdriet :s

Ik ken het… Heb sinds mn 11e een BF, en ik dacht ook dat vriendschap altijd bleef. Maar wij zijn ook uit elkaar gegroeid, ook al is het een ander verhaal…

Ik ben ook altijd heel gesloten geweest, en ik wilde altijd ruzie voorkomen enzo, en daardoor was ik niet echt mezelf, en toen we een jaartje in een andere klas kwamen te zitten, kwam ik erachter dat ik zelf heel anders in elkaar zat. En toen we dus weer samen in 1 klas kwamen, bleek dat we eigenlijk helemaal niet zoveel op elkaar lijken als dat we dachten. In ieder geval, we hebben het er nooit over, want ik kan niet zo goed over dingen praten :wink: Maar ik merk heel goed dat we bijvoorbeeld hele andere humor hebben, en aan andere dingen behoefte.

Een goed voorbeeld: toen we eerst bij elkaar in de klas zaten, bespraken we heel vaak jongens enzo, terwijl we beiden nooit een vriendje hebben gehad. Maar het was meer omdat het een leuk onderwerp was en het wel gezellig was om daarover te kletsen :stuck_out_tongue: Dit jaar heeft ze nu al minstens 500x gezegd dat we echt jongens moeten zoeken enzo, want we zijn al 16 dus dan is het echt nodig, en blablabla… Terwijl het mij echt niet meer kan schelen! Ik blijf liever tot m’n 20e single dan op m’n 16e al 10 vriendjes gehad. En ik ga dus uit principe niet wanhopig op zoek naar een vriendje :wink: Zij vindt het juist nog superbelangrijk…

Zij blijft maar doorpraten over dingen die ik totaal zinloos vind, en bepaalde normen en waarden die ik heb begrijpt zij niet.

En dat is nou niet precies iets wat onze vriendschap er hechter op maakt :wink:
Maar ik heb het maar geaccepteerd want we zijn nog wel vriendinnen, maar duidelijk geen BF meer… Al is het nooit uitgesproken,
maar ik weet bijna zeker dat zij het ook wel merkt.

zeg ies liefs tegen hun,
doe eens een keer aardig,
doe alles watje kan om ze terug te krijgen !
je moet doen wat koste wat het kost.
denk goed na watje doet,
laat alles niet in de soep lopen ;o!
succes <3.

Ja… Sinds zij uit mijn klas is, ben ik helemaal veranderd… Ik ben niet meer zo verlegen en kom vaker voor me op… En ik ben wat opener tegen andere mensen…
Ik heb er al met hun over gepraat en dat hielp niet, en ik wil niet achter hun lopen…

Ja, ik probeer nu aardiger tegen hun te doen =) Maar deze maandag kwam mijn buurmeisje naar mij en ze vroeg: En nog gepraat met ‘naam jongen’? en ik zei: Nee, en zij zei toen: Amai, das ook de eerste keer!
En dat kwam een beetje raar over, want ik praat nooit veel over hem…

Dat heb ik dus ook! (heb nog een stukje aan mn superlange verhaal toegevoegd:P)
Behalve dan dat we niet gepraat hebben. En ik heb nu zoiets van, laat maar gaan, het is wel goed zo. Er zijn wel meer aardige meisjes waar ik nu in de les ook wel eens naast zit enzo in plaats van naast haar
:slightly_smiling_face: Ik zit ook nog wel naast haar hoor, maar onze gesprekken verlopen ook zo stroef… Zij begint wel steeds een gesprek, maar dan heb ik vaak gewoon even geen zin om te kletsen… Want zij is zo iemand die veel praat zonder echt iets te zeggen. En ik ben juist iemand die soms ook wel eens even stil wil zijn :wink:

Wat SOCK zegt is waar, het kan helpen om eens wat liefs te zeggen enzo.
Maar aan de andere kant, het moet wel van 2 kanten komen. Je kan het dus wel proberen maar als zij er niet echt op zitten te wachten kun je misschien ook beter de eer aan jezelf houden… Want als jullie al gepraat hebben, en er is niet veel uitgekomen, weet ik niet of dat nog wel gaat komen :wink: Succes ermee in ieder geval!

Jha, ik heb ondertussen ook al andere vrienden, en met een vriendin die ik al langer kende kom ik nu ook erg goed overeen…

Echt gek, maar ik ga nu best veel om met twee meisjes waarvan ik nooit had gedacht dat we bij elkaar zouden passen :slightly_smiling_face:
Maar bij hun kan ik juist gewoon mezelf zijn en dat voelt ook veel beter dan bij die andere vriendin!

Ja, net zoals bij mij ongeveer… Vorig jaar kenden we elkaar wel en stonden we wel bij elkaar maar we spraken amper met elkaar xD Dees jaar heb ik haar mijn grootste geheim verteld =O dat zelfs mijn buurmeisje en andere vriendin niet weten…

Haha :stuck_out_tongue: Heb ik ook, ik kan ook veel beter met ze praten en ze zijn heel goed te vertrouwen…
Maar dat is in ieder geval mooi, dat je ook nog andere vriendinnen hebt :wink: Ja het is misschien jammer dat het zo moeilijk gaat met je buurmeisje en vriendin, maar je bent dan tenminste niet afhankelijk van ze.

[i]ik hoop echt dat je je vriendinnen terug krijgt!=]
ik ben zelf ook heel bang om mijn vriendin kwijt te raken =[.
maar ik probeer gewoon mezelf te blijven,
en lekker veel lol te maken :]
je leeft maar 1x ;]
maar weetje wat je ook kan proberen,
ga andere vriendinnen maken,
als je echt geen vriendinne meer kan worden met hun,
dan moetje gewoon met een ander meisje vriendinnen worden, uit je klas ofzo,
en als hun zien dat je heel veel met een ander meisje omgaat, maken ze het misschien vanzelf goed :]
nog een keer, succes =D

xxx.[/i]

Dankje voor jullie raad =)
Ik heb gelukkig nog andere vrienden, en buiten het school heb ik drie SCHATTEN van vriendinnen die ik echt NOOIT kwijtwil en die ik niet zomaar zal laten gaan =D
x