Frequentie seks tijdens relatie

Hoii!

Ik heb nu 2,5 jaar een relatie met een ontzettende lieve jongen. Het enige wat me dwars zit is de seks. Niet zo zeer het hebben van seks maar hoe vaak. De libido van mijn vriend is nooit zo hoog geweest maar het lijkt wel steeds minder te worden. Als we seks hebben dan moet het initiatief bijna altijd vanuit mij komen. Hij is erg van het knuffelen. Hij heeft zijn eigen huis en ik kom zo’n drie dagen in de week naar hem. In bed associeert hij het vaak direct met slapen of knuffelt me en gaat dan slapen. Ik vraag me soms wel eens af of hij me wel aantrekkelijk vind of iets dergelijks maar hij zegt dat dat niet het geval is. Door dat het bijna altijd van uit mij moet komen heb ik steeds minder zin. We vrijen hooguit 1x in de week, maar meestal 1x in de anderhalve/twee weken. Als ik forums af speur dan lees ik regelmatig klaag van meiden terug dat hun vriend te vaak wil vrijen of niet van ze af kan blijven. Had ik dat maar eens!! Ik zou het heerlijk vinden als mijn vriend wat meer initiatief zou nemen of wat hardhandiger in bed. (Spannender). Ik heb dit al eens eerder aangegeven maar er verandert niks.

Hebben jullie tips? Want ik ben een beetje hopeloos…

Ten eerste, ga jezelf niet met anderen vergelijken. Daarnaast spreekt ook niet iedereen op het internet de waarheid.

Ten tweede, kaart het aan bij je vriend. Misschien is er wel een hele duidelijke reden voor waarom hij niet vaak seks wilt.

Het is logisch dat het na 2,5 jaar wel wat afneemt… Een keer in de week vind ik persoonlijk best veel hoor!

Maar goed. Ik kan mij voorstellen dat het jou dwars zit. Ik zou er met je vriend over praten. Misschien vind hij de seks wel gewoon saai geworden, of zit hem iets anders dwars?

Ik denk niet dat je er zo zeer iets achter moet zoeken. Als het fijn voelt tussen jullie twee en er verder geen redenen zijn om te denken dat hij het niet wil of dat hij je onaantrekkelijk vind, zou ik er niet te veel achter zoeken. En als je het wat spannender wil of vaker seks wil, praat er met hem over. Dan zal hij daar vast rekening mee houden en je geruststellen. Het is echt niet gek om maar 1 keer per week of minder seks te hebben. :slightly_smiling_face:

Praat erover met hem.

praat erover

Bespreek het sowieso met hem, maar ik kan uit ervaring vertellen dat als je veel samen bent en je soms druk bent met werk je niet echt de behoefte hebt om iedere keer feest tussen de lakens te hebben.

Echt 1000% wat Kraplapje zegt.

Dit.

Het is bij ons ook met periodes. Soms hebben we 2/3 weken helemaal geen seks, dan opeens weer 2 keer in de week.