Free wifi in de trein

Hello (:

Ik zit bijna elke dag in een trein met free wifi, mijn iPod Touch maakt daar automatisch verbinding mee. Dan zou je zeggen dat is mooi, maar dat is het niet want als ik dan op internet o.i.d. ga krijg ik een melding dat er geen verbinding mogelijk is en blabla dat soort dingen x) Terwijl er toch van die streepjes bovenaan staan.

Ik heb m’n vraag btw al in het iPod Touch topic gesteld maar ik kreeg geen antwoord (vind ik niet heel gek aangezien ik ook nooit zin heb om overal op te reageren).

Dusss ik vraag me af of er iemand is die weet hoe dit komt en me kan helpen?

Ik haat het om te uppen voor mezelf. Maar het moet even x)

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, maar dan op school… Ga morgen denk ik daar naar zo iemand toe en hopen dat die ervoor kan zorgen dat het wel lukt. Misschien dat op die manier dan ook jou probleem kan worden opgelost :slightly_smiling_face:
:wink:

Geen idee, reis niet met de trein, dus een up voor jou! :slightly_smiling_face:

Ja op school (HBO) kan ik gewoon met m’n studentnummer en wachtwoord inloggen dus dat is geen probleem. Ik hoop dat het bij jou in ieder geval wordt opgelost!

Danku (:

Hmm misschien staan je instellingen niet goed oid. Bij dit soort vragen helpt het bij mij altijd om mn vraag te googlen, dan kom je vaak op fora terecht over gadgets of ict enzo. Die weten het vaak et best!

Ja ik heb het op google opgezocht maar ik kon niks vinden…
En wat betreft de instellingen heb ik geen idee of het goed staat, maar heb daar nooit iets aan veranderd eigenlijk. En ik heb het probleem alleen in de trein.

Ik had dat laatst ook geprobeerd op mn telefoon, maar kreeg verder ook geen verbinding. Terwijl ik dus ook die streepjes had dat er wel verbinding was x]

Ja het is gewoon mysterieus haha.

ik wist niet eens dat ze dat hadden xd ik ga gewoon via internet op mn mobiel (heb abonnement). soms verbreekt de verbinding wel eens, maar meestal kan ik wel gewoon internetten. maarja dat is geloof ik een heel ander probleem…

Haha ja dat hebben ze heel vaak. Tenminste ik zit vrijwel altijd in de ‘nieuwe’ treinen (die blauw met witte) en daar is vaak wifi.
Maar dat is inderdaad wel een ander probleem ja!

Ik heb dat ook maar volgens mij zit je dan op betaald internet, want dan klik ik erop en zie ik oh hij is verbonden wil ik op hyves ofzo dan doet hij het niet. En als ik daarna nog een keer probeer dan wacht ik even en dan kom ik op zo’n log-in site van betaald wifi. Dus misschien moet je dan even wachten als je daarop klikt?

Nee dat lukt ook niet, tenminste, ik krijg nooit zo’n log-in scherm ofzo. Heb ook al vaak wifi uit en weer aan gezet maar het helpt allemaal niet.

Volgens mij is wifi in de trein niet gratis, en dat het daarom niet lukt.
Als ik op mn iPhone op internet wil en op een netwerk klik word ik vaker doorgezonden naar zo’n inlog-iets. Misschien is dat met de trein ook zo?
Want dan staat er wel dat je verbonden bent maar internet doet t niet

Probeer anders op t netwerk te klikken en even te wachten, of dat inlog dingetje komt.

snapje? :x

Dat is kpn hotspot… moet je voro betalen. Mijn laptop maakt daar ook automatisch verbinding mee, maar kan niet op internet.

Maar waarom noemen ze het dan free wifi? x]

Ik heb alleen ‘verbinding’ met die kpn-hotspots op de stations zelf, dan krijg ik zo’n inlogschermpje en daarvoor moet je betalen inderdaad.

Oh ik wist niet eens dat ze dat hadden in de trein, haha :stuck_out_tongue: Ik heb ook geen wifi op m’n mobieltje ofzo, dus het maakt niet uit ook.
Maar het zal inderdaad wel betaald internet zijn… geen idee waarom ze het dan ‘free’ noemen :stuck_out_tongue: