Free Fashion Challenge Topic

Ik las vandaag in de Pers een bericht over de Free Fashion Challenge, dit is een project van het AMFI om een aantal fashionista’s voor een jaar lang niks geen kleding en accessoires te laten kopen.

http://freefashionchallenge.com/ dit is de site van het project,

Je kunt ook zelf meedoen en kiezen om 3,6 of 9 maanden niks te kopen of voor de volle 1 jaar te gaan. Zijn er hier ook dames die er aan mee doen of gaan doen? Voor hoe lang en hoe lang ben je al bezig?

Je moet tijdens deze challenge ook elke 2 week een opdracht maken, het leek mij leuk om hier een soort algemeen topic van te maken als er meer meiden zijn die het leuk lijkt om dit voor een korte of langere periode te doen?
Ik heb me net ingeschreven en wacht nu op het mailtje, eerst durfde ik eigenlijk niet, het leek me wel leuk maar ik durfde gewoon niet ik dacht dat ik het niet vol zou kunnen houden. Toen dacht ik oke als ik al zo denk moet ik eigenlijk wel mee doen.

[b]Dus Who’s joining?

tot nu toe:

• Lovegoodx (Lisa)
  • Nocturnal (Rianne)
  • Miss_Marc (Charlie)
  • BLACKxROSES (Samantha)[/b]

Ik vind het idee grappig, maar no way dat ik dat ga doen, ik hou van nieuwe kleren :grinning: Okee ik geef het toe, ik ben zwaar verslaafd aan shoppen, haha. Vooral nu met de zomercollectie in de winkels… Nouja, ik doe er niemand kwaad mee en ik word er blij van. Dus nee, ik ga niet een van m’n grootste hobby’s opgeven voor een jaar. Maar voor degenen die het wel gaan doen: respect! En succes (:

Ikzelf doe er niet aan mee. Maar m’n grote nicht die ik nooit zie maar als ze hulp nodig heeft en d’r vrienden zijn weg zoekt ze mij.

xx

@ HPfangirl, daarom ben ik ook opzoek naar medekandidaten, shoppen is ook mijn grootste hobby maar vaak draag ik een dingetje niet of maar één keer en dat is natuurlijk zonde. En het drong tot mij door dat ik het niet durfde dus ik had zowiets oke dan moet ik het ook gewoon gaan doen. en je hoeft natuurlijk niet meteen heel drastisch 1 jaar te doen maar 3 maanden kan ook

@titalover okee grappig

Zijn er nog mensen die het aandurven samen met mij hier of die al bezig zijn?? (dr is vast wel 1 iemand die het ook doet toch?)

Dat heb ik ook, maar dat vind ik niet echt zonde, ik kan ook al heel gelukkig worden van kleding die in mijn kast hangt. Gewoon om ernaar te kijken te fantaseren hoe ik het zou kunnen combineren, haha.

Niets voor mij. Ik hou ook van shoppen, maar ik vind het prima zo. Heb niet de drang om dat op te geven voor een aantal maanden (:

Ah maar dat is het hele idee dat je dus creatief met je kleding om gaat niet shoppen maar de echte essentie van mode naar voren laten komen: Creatief zijn met de spullen die je hebt en ruilen met vriendinnen of medekandidaten mag wel :wink:. en wat ik al zij het hoeft niet meteen 1 jaar maar kan ook minder (3/6/9 maand)
Denk dat het voor mij een hele openbaring zal zijn hoeveel ik wel niet uitgeef aan spullen en aan hoeveel ik wel niet in mijn kast heb hangen en nieuwe combinaties ermee kan maken (A)

Upje voor de fashionvictims, als die hier zijn :stuck_out_tongue:

Dat kan ik niet aan :’)

@hannibalfreak, dat dacht ik dus ook juist daarom ga ik het proberen :stuck_out_tongue: (beetje gek misschien maarjah k vind het wel een leuke uitdaging)

Upjee??

jammer dat er niemand is die hier aan mee doet of wil doen :stuck_out_tongue:

Stiekem voel ik hier wel iets voor, ik denk er even over na. Vind het namelijk wel een heel goed idee (=

Owkee stoer :slightly_smiling_face: dat dacht ik dus ook vandaag.

BTW als er wat meer mensen zijn die meedoen/zich melden kunnen we hier dan een algemeen topic van maken waar kleding geruild kan worden en we mekaar door de tijd als het wat moeilijker wordt kunnen slepen :grinning:

ja dat is misschienw el een leuk idee, of we gebruiken dit topic gewoon (=

Een vriendin van mij zit altijd als ze bij mij is te zeggen van oh wat heb je veel kleding! Niet normaal. Dus het is denk ik wel goed voor mij haha. Zal ik wel een stuk minder de stad in moeten gaan want dan begint het vaak wel te kriebelen (A)

ja dat bedoelde ik ook eigenlijk.

Dat soort dingen heb ik ook hoor, en inderdaad als ik in de stad ben wil ik al gauw iets kopen maar dan ook meer om de kick van iets nieuws te hebben… *en dan is dit toch wel een goeie detox denkik*

Ooh echt zo herkenbaar, het is echt zo erg dat zelfs als ik niks leuks vind ik toch nog wat koop al is het een basic die ik niet nodig heb of iets wat ik eigenlijk niet echt mooi vind. Ik heb ook veel dingen nog met het prijskaartje eraan of dat ik het nog maar 1x aan heb gehad. (A) Daarom zal het ook wel goed zijn voor mij haha.

haha ik heb echt hetzelfde de drang om iets te kopen inderdaad… maarja daarom heb ik me aangemeld om weer creatief te worden met mijn eigen kleren en niet steeds iets nieuws te kopen en miskopen te doen (A)
Maarja als je nog niet zeker weet of je mee wilt doen zou dr gewoon een nachtje over slapen :wink: van mij was wel vrij spontaan aangezien ik best wel enthousiast was toen ik het krantenbericht las :stuck_out_tongue:

Heb jij je ook echt aangemeld bij die site dan? Ik denk dat ik het wel ga doen maar dan gewoon voor mezelf (A) Dus niet op de site zeg maar, of dat moet me wel aantrekken :stuck_out_tongue:

Hmmm, misschien wil ik wel meedoen voor 3 maanden, maar mag iemand anders je wel kleding cadeau geven, voor je verjaardag bijvoorbeeld??