…omdat ik van frans hou (A)
Ik vroeg me af of jullie bekend waren met de programmas van een franse zender:
namelijk TV5Monde,
Ik wil voor mijn franse vaardigheden vaker franse tv kijken, alleen ik weet niet wanneer er een beetje leuke programma’s zijn, of die makkelijk zijn te volgen.
Iemand wel?
Die zoek ik dus ook! Moest je niks vinden, kan je nog altijd franse films kijken. En ik denk dat er ook nog wel wat op internet te vinden is…
zie dit dus maar als een upje
zoals?
En hoe kom je dan aan die films, ik heb bij mij in de bieb gekeken maar daar hebben ze alleen amélie en die heb ik al heeeel vaak gezien xD
In de winkels hebben ze ook zo goed als niks…
Op film1 komen heel veel Franse films, maar hier heb je denk ik niet super veel aan. Mijn zus gaat vaak naar het filmhuis ofzo.
oo dat moet ik ook maar eens gaan doen!
up
Je kan ook franse radio luisteren.
Verder weet ik niks dus zie dit maar als een up.
Franse zenders: France 1, 2, 3, 4, 5, Arte etc. Op France 2 hebben ze altijd van die shows waar dat acrobaten allemaal dingen gaan doen enzo. En ook programma’s als “Envoyez Special” zijn ook leuk om te zien. Gaat over serieuze dingen in de wereld. Lees nu net dat Arte geen franse zender is maar franco-allemande (frans-duits waarschijnlijk?). Maar ze spreken dus wel frans.
Maar ik denk niet dat jullie die zenders in Nederland hebben?
jajaa, Ik kijk bijna elke zondag een film op Tv5monde soms ook donderdag, maar dan ben ik meestal nooit thuis rond 9 uur.
Zaterdag is er altijd een leuk muziekprogramma, maar dan ben ik er meestal ook niet.
Je frans word er wel iets beter van, het helpt je wel steeds meer gesprekken te kunnn volgen ^^