Franse brief

Hoi!

Voor Frans moet ik meerdere brieven schrijven, en ik ben nu bij brief 1. Ik ben alleen niet bepaald goed in grammatica, dus ik zoek lieve talenwondertjes die mijn brief even na willen lezen en eventueel willen corrigeren! Ik zal de Franse en de Nederlandse versie plaatsen.

Frans
Cher ami,
Je suis en Italie, et je trouve Italie très jolie !
J’adore l’Italie. Les gens sont sympa, mais ils ne parlent pas Anglais bon. Je voyage avec le train, et
parfois avec l’avion. Mais je préfère le train, c’est le plus vite. Je dors dans les hôtels,
ne pas dans les hôtels chers, mais dans les hôtels bon marché. Je travaille ensemble avec deux
copines.
Demain, le 28 mai, nous irons visiter Rome. Nous resterons trois jours ici. Nous allons aussi à la
mer, j’adore la mer. Après notre visite à Rome, nous voyagons à Venise. Nous resterons à Venise
pour deux jours. Et après Venise, nous irons en Grèce ! Je suis très enthousiaste. Nous allons en
Grèce en voiture en cinq jours. Nous passerions le vieux Yougoslavie. De Grèce, nous allons
en Espagne en avion. Nous roulerons à travers l’Espagne. Pendant le voyage de retour, nous
passerons peut-être Avignon. Est-tu à ta maison de 20 juillet à le 24 juillet ? Et, il est possible que
je séjour à ta chez pour chaque jours? Je veux visiter le Festival d’Avignon encore une fois.
Tu me joindre avec l’Hotmail. Il y a assez des cyber cafés en Italie.
Bonjour à tes parents!
Bons baisers,
[Naam]

Nederlands
Lieve vriend,
Ik ben in Italië, en ik vind Italië erg mooi!
Ik hou van Italië. De mensen zijn aardig, maar spreken niet goed Engels. Ik reis met de trein, en soms met het vliegtuig. Maar ik geef de voorkeur aan de trein, dat is sneller. Ik slaap in hotels, geen dure hotels, maar in goedkope hotels. Ik reis samen met twee vriendinnen.
Morgen, 28 mei, zullen wij Rome bezoeken. Hier zullen wij drie dagen blijven. We gaan ook naar de zee, ik ben dol op de zee. Na ons bezoek aan Rome, reizen wij naar Venetië. We zullen twee dagen in Venetië blijven. En na Venetië zullen we naar Griekenland gaan! Ik ben er erg enthousiast over. We gaan met de auto naar Griekenland toe in vijf dagen. We zullen het oude Joegoslavië passeren. Vanuit Griekenland, gaan we met het vliegtuig naar Spanje toe. We zullen door Spanje heenrijden. Tijdens de terugreis, komen wij waarschijnlijk langs Avignon. Ben jij thuis van 20 juli tot 24 juli? En is het dan mogelijk om enkele dagen bij jou te logeren? Ik wil het festival van Avignon nog eens bezoeken.
Je kunt me bereiken met hotmail. Er zijn genoeg cyber cafés in Italië.
Doe de groeten aan je ouders!
Met liefde,
[Naam]

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel corrigeren, jullie zouden me erg helpen!

Even snel doorgekeken dus zal ongetwijfeld niet perfect zijn, maarrrr oke.