Frans - Spaans of Duits?

Ik heb vandaag een brief gehad van mijn toekomende school. Ik moet dus opsturen wélke taal ik wil gaan kiezen, omdat Spaans geen verplicht vak meer is. Daarbij komt wel dat je voor Spaans éxtra tijd ervoor moet insteken, omdat iedereen begint om niveau 0 + extra uren.
Maar mijn vraag aan jullie is dus met welke taal ik verder kom met een opleiding voor Horeca-ondernemer en Hotelmanagement?
Ik denk sowieso dat Duits al afvalt. Maar welke zal ‘k dan kiezen :’)?

Ik zou voor Duits kiezen, er komen hier vrij veel duitsers namelijk! Weet niet of je hier de hotelbusiness in wil of in het buitenland?

Na Duits zou ik voor Spaans kiezen.

@20122007
Ik blijf niet in Nederland. Dat moet er misschien ook nog even bij. Ik heb het vooral over heel Europa en/of wereld.

Als het vooral Europa word voor Duits kiezen, all over the world (amerika etc.) zou ik voor Spaans kiezen!

Duits valt inderdaad af, maar dan heb je aan beide wel veel denk ik … Ik werk toevallig op een bookingoffice in een hotel, in Brussel. Hier komt natuurlijk veel frans binnen, maar ook wel aardig wat spaans. Ikzelf zou frans kiezen.

Ik zou geen duits kiezen, dat lijkt al zoveel op het Nederlands, daar kun je je zelf ook nog wel een beetje inverdiepen toch? Frans is moeilijker, dus daar kun je nu tijdens je schooltijd meer tijd in steken.

Ik zou als ik jou was voor Duits kiezen. Want er lopen hier al echt veel Duitsers rond. Denk dat het best onderschat word hoeveel er wel niet Duits spreken, denk dat dat echt iets is wat heel erg groeit.

Maar Duits is zo… Ja, niet over de hele wereld :'D. Misschien in Nederland veel, maar veel verder komt Duits toch niet? Of ligt dat nou aan mij?

Ik ga ook een Internationale studie, en heb gekozen voor Frans en Duits. Omdat ik Spaans al op de middelbare school heb gehad en er een dikke onvoldoende voor stond :’). Maar als ik jou was zou ik gewoon kijken naar wat je later wilt gaan doen en vooral waar! Als je over de hele wereld wilt gaan werken dan zou ik sowieso Spaans kiezen.

@thepoweroflove
Ja, ik mag er dus maar 1 kiezen :. Ik heb dus maar 1 extra taal naast Engels. En ik wil idd over de hele wereld. Daarom zat ik te twijfelen tussen Frans en Spaans :‘D Maar iedereen zegt hier Duits :’)

Ja maar Duits is hier in de Benelux misschien veel. Maar als je verder gaat, zal je er niet veel aan hebben … Dan heb je aan één van de andere talen meer …

zou spaans doen. vind ik de mooiste taal, haha! helaas kan dat bij ons op school niet, daarom heb ik frans.

Ik snap niet waarom er meer mensen voor Duits kiezen dan voor Frans…
Frans is de officiële Europese taal, en in het buitenland word er veel meer Frans gesproken omdat dat een internationale taal is.

Geen Frans,

Spaans of Duits,

Als je er maar 1 mag kiezen zou ik kiezen tussen Spaans en Frans.

@thepoweroflove
Ja, dat is het nou net. Welke van de 2 :’). Ik wist sowieso dat ik Duits niet pak. Ben op uitwisseling geweest naar Duitsland en ik kan me wel goed uitdrukken in het Duits. Maar Spaans of Frans, ja welke?

In welk deel van de wereld ben je vooral geïnteresseerd dan?
Als het richting Afrika is zou ik Frans doen, richting (zuid-)Amerika juist Spaans.

@GjengroddeStier
Dat weet ik echt nog hélemaal niet! Ik heb 2x een half jaar een stage. En dan ga ik naar de ene kant en bij die andere ga ik naar de andere kant. En dan kijk ik wat ik leuker vindt, haha.

Spaans.

Haha oké. Als ik jou was zou ik dan toch kiezen voor Frans. Spaans schijnt makkelijker te zijn en als je goed Frans kunt, zal dat waarschijnlijk ook makkelijker bij te timmeren zijn dan Frans.