Frans of tekenen???

Hey ik zit in 4 vwo en heb besloten een vak te laten vallen. Ik heb 2 keuzevakken tekenen en Frans.
Ik weet niet welke ik wil laten vallen!? Tekenen kost veel tijd en zo super vind ik het niet echt meer… Frans ben ik niet echt goed in! jah ik sta nu een 6.3 omdat ik me eerste pw goed had gemaakt 2e ging slecht > ben ook niet echt goed in mondeling en luisteren ( lezen wel ) en verder gaat het leren ook wel goed maar niet dat ik het ook echt goed onthoud!
dus ik weet niet wat ik moet kiezen, wat vinden jullie??
Alvast bedankt!:slight_smile:

Ehm… Nou, eigenlijk ligt het aan jou.
Wat vind je toch iets leuker?
Ik heb Tekenen -en frans laten vallen- omdat ik het leuk vind om te schilderen en tekenen, kunstgeschiedenis is dan wel heel saai, maar praktijk maakt het weer goed. Ik weet niet of jij van schilderen houd?
Want blijkbaar vind je het beiden niet echt super. Kun je niet uit nog iets anders kiezen?

Die keuze moest ik ook maken, heb je ook C&M?

Ik heb gekozen voor Frans. Tekenen daar ben je (bij ons in ieder geval) superveel tijd aan kwijt, vooral na school. Je zit er vaak tot 5 uur. Frans is helemaal niet moeilijk in de bovenbouw, Duits is moeilijker.

Nobody?? upp

Hee!
Ik zit in 6vwo en heb frans en tekenen allebei. Ik ben geen ster in frans maar ik kan het wel. En ook bij tekenen ben ik verre van de beste. Ik zou frans laten vallen, heb er echt veel last van, stom vak. Het wordt supermoeilijk! En tekenen is idd veel werk, maar je kunt het zien als gewoon wat gezellige uurtjes op school, dat je gewoon aan het tekenen/schilderen/weetikveelwat en praten bent. Bovendien ben je echt tevreden als je werkstuk af is! Het is echt heel leuk vind ik.
Dus mijn mening: laat frans vallen :stuck_out_tongue:

succes ermee xxx

Ja ik heb ook C&M en nee tekenen vind ik zeker niet zo super meer haah en theorie oook niet echt… ik heb ook duits trouwens, maar ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben in Frans of zal ik dat wel kunne ontwikkelen?:stuck_out_tongue:

Mee eens. Kunstgeschiedenis is saai, maar het schilderen/tekenen maakt het weer goed. En ik ben ook altijd helemaal trots wanneer ik een werk af heb -bovendien geven ze niet snel onvoldoendes voor die werken.

Ik zou Frans laten vallen, maar ik vind tekenen nou eenmaal veel leuker.

ik zou Duits kiezen, want dat kan toch ook? heel veel mensen denken dat je heel veel naamvallen hebt, maar eigenlijk zijn het er maar 4. En het is veel makkelijker leren vind ik :slightly_smiling_face: succes met kiezen!

Je hebt veel meer aan Frans dan aan tekenen.

inderdaad, en dat is een goede reden om frans te houden.

totally agree haha.

ik zou frans laten vallen, ik heb frans gekozen (havo) en ik vind het echt heeel erg moeilijk.
dus heb er echt spijt van.
en met mijn vervolg opleiding heb ik het toch niet nodig. dus ik zou denken aan wat je daarna wil en wat je het meest nodig hebt.

Dat ligt eraan wat je wil worden later?
Als je tekenen niet nodig hebt voor dat beroep zou ik tekenen laten vallen.
Als je frans kunt heb je eerder kans op een baan en ik denk ook dat het zowieso wel handig is.

Ik weet niet zeker wat ik hierna wil doen maar het zal denk ik of reachten of psychologie worden… Frans> nog steeds nodig?
Ik denk dat ik er ook wel even met me mentrix over zal praten!

Hmmm… Aan Frans kan je nog wel wat hebben en tekenen is vrij nutteloos. Ik zou Frans kiezen (alhoewel ik tekenen ook een leuk vak vind, maar als het nuttig moet zijn: Frans)

Ik moet ook kiezen tussen tekenen en frans…

Frans is idd nuttiger dan tekenen, maar wordt frans niet heel erg moeilijk?

Hoeft niet per se hoor x]

• Beetje falend -

[quote author=calliope link=topic=148588.msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg4979851#msg4979851 date=1268506352]#msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg4979851#msg4979851 date=1268506352] date=1268506352]#msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg4979851#msg4979851 date=1268506352]#msg

In de bovenbouw is Frans vooral luistervaardigheid en leesvaardigheid (was iig bij mij zo), nauwelijks grammatica.

Maar goed, ik heb verder nooit echt moeten kiezen (beh\alve tussen Frans en Duits en toen was mijn keuze snel gemaakt :’) )

[quote author=calliope link=topic=148588.msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg4979851#msg4979851 date=1268506352]#msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg4979851#msg4979851 date=1268506352] date=1268506352]#msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg[quote author=Toilet link=topic=148588.msg4979851#msg4979851 date=1268506352]#msg

Hangt idd ook van de opleiding af die je wilt gaan doen xD
Maar niet alle scholen hebben tekenen als vak, dus ik denk niet dat ze tekenen verplicht kunnen stellen bij je vervolgopleiding :’)
Maar bij de opleiding die ik nu doe, heb je ook geen zak aan Frans :’) Maar vond het wel handig om de basis te kennen :’)