Frans :D

Hoi,
Ik heb donderdag een Franse Proefwerk ik sta er nog al slecht voor…Dus wil ik een goed cijfer halen.Alleen ik vind Frans leren zo moeilijk!Dus heeft iemand tips?En wanneer zal ik beginnen?Want ik moet best veel woordjes leren en zinnen en grammatica.Hoelang doen jullie oover het leren van Frans?/Hoelang deden jullie er vroeger over?

Autch… Tja…
Iedereen leert natuurlijk anders. Kijk de een leert makkelijker dan de ander en hoeven er minder moeite om te doen. Maar er zijn ook mensen met precies t tegenovergestelde.

Ik ben zelf Frans talig opgevoed aangezien mijn moeder uit Frankrijk komt. Dus voor mij is het eigenlijk best makkelijk… Maar dat betekent niet meteen dat ik niet hoef te leren. Tuurlijk moet ik ook leren. Hoe ik het meestal doe:
Ik schrijf alle woorden over en ernaast in het Nederlands. De woorden die ik al ken geef ik een kleurtje. Bijv. Groen. En de andere woorden waarmee ik nog last heb geef ik een ander kleurtje en ga ik daar dan extra mijn best aan doen.
Voor de zinnen hetzelfde.
Grammatica vind ik makkelijk te onthouden. Er zijn ook soort van “liedjes” op youtube die echt de hele dag in je kop blijven hangen. Niet zo leuk maar wek fijn voor op een toets.

Ik hoop dat ik je geholpen heb?

Succes meis! Ik hb woensdag een toets❤️

liedjes werken inderdaad ook ontzettend goed voor mij bij een toets! Als je het heel vaak luistert, dan kun je de grammatica gewoon weer zingen in je hoofd bij de toets! Ik schrijf ook vaak wat dingen op aan het begin van de toets qua grammatica. Zo is het wat overzichtelijker.