Fout gemaakt, hoe maak ik het goed?

Hoi meiden!

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zeg nu alvast dat ik weet dat ik super verwarrend geweest ben en ook weet dat ik dit zelf veroorzaakt heb, maar ach.

Er is een jongen, ik ken hem al sinds de brugklas. We zijn altijd al vrienden geweest, niet heel goed of zo maar gewoon op school en we appte wel eens, ik kon altijd al heel erg met hem lachen. Op een gegeven moment, toen ik ongeveer 16/17 was voelde ik wel een soort spanning tussen ons maar zocht er niks achter omdat ik een vriend had.
We appte wel steeds vaker en in de zomer kwam ik hem toevallig tegen op vakantie. We gingen bijna elke avond met z’n alle uit (zijn vriendengroep en de mijne). De laatste avond hebben we gezoend en vertelde hij me dat hij me al erg lang leuk vond etc.

Het ging toen al een lange tijd niet goed tussen mij en me vriend, wat absoluut geen excuus is, I know. Maar goed, heb me vriend alles verteld en de relatie verbroken toen ik thuis was.

Daarna ging ik een beetje on and off met die jongen, wat hem veel pijn deed want hij was/is echt gek op me en deed er alles aan om me te overtuigen om er gewoon voor te gaan. Voor mij was het moeilijk om gelijk iets vasts te hebben, omdat het net uit was. Op een gegeven moment was hij klaar met mijn getwijfel etc. dus hij kapte het af.

Drie weken geleden kwam ik hem tegen tijdens het uitgaan en we hebben die avond seks gehad. Ik besefte daarna hoeveel ik voor hem voelde en besloot hem te appen. Hij was niet zo enthousiast omdat ik hem al eerder had wijsgemaakt dat ik hem leuk vond en hem daarna toch pijn deed. Maar goed, we hebben ondertussen toch een paar keer afgesproken (súper leuk!!).

Nu is het probleem dus dat hij dit keer wilt dat het van mijn kant komt en hij er nog steeds niet van overtuigd is dat het dit keer anders is, dit maakt het allemaal een stuk lastiger. Aanstaande zaterdag zijn mijn ouders weg en hij komt langs. Ik wil hem graag duidelijk maken dat ik serieus ben en echt gevoelens voor hem heb. Ik weet alleen niet of ik wat leuks moet doen (een verrassing oid) of gewoon rustig met hem moet praten of juist een relaxt avondje en er heel subtiel over beginnen. Ik wil echt dat hij me serieus neemt want ik heb het gevoel dat hij het nu een beetje als een grap ziet of zo.

Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen! :cold_sweat:

Ik zou er gewoon een relaxt avondje van maken, zodat jullie elkaar goed kunnen aanvoelen en toch een goed gesprek kunnen voeren.
Een leuke verrassing als in lekker voor hem koken of wat anders lekkers maken en het gezellig maken in huis met kaarsjes is natuurlijk ontzettend leuk! Dan ziet hij dat je moeite voor hem hebt gedaan. Waarschijnlijk komt hij dan wat meer in zijn comfortzone zodat jij nog een keer duidelijk kunt zeggen wat je voelt.

Maakt het gezellig, kijk een filmpje, maak iets lekkers en heb een leuke avond en gewoon genieten van elkaar. :slightly_smiling_face: