Fout bij personeelszaken

Hallo meiden!

Drie weken geleden heb ik een mail gestuurd naar de afdeling personeelszaken van mijn werk met de mededeling dat ik een nieuw rekeningnummer zou gaan gebruiken en of ze het wilden aanpassen.
Het was geen probleem en ze zouden er zorg voor dragen dat dit geregeld werd.

Sinds vorige week is mijn oude rekening geblokkeerd en ik kreeg een brief van de bank dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het wijzigen van mijn rekeningnummer bij bedrijven of instanties. Hier heb ik verder geen problemen mee, aangezien ik het overal netjes op tijd heb doorgegeven.

Nu is vanochtend mijn salaris betaald, maar dit is gestort op mijn oude, geblokkeerde rekening! Hier kan ik dus geen gebruik van maken, terwijl ik mijn geld hard nodig heb. Ik heb nog genoeg voor deze week hooguit, maar daarna is het echt op.

Ik heb direct gemaild naar personeelszaken en deze gaven aan dat ik contact moet opnemen met de bank zodat ze het aan hen kunnen terugstorten en ze het opnieuw kunnen overmaken, maar dit doet de bank niet aangezien het een geblokkeerde en geen opgeheven rekening is.

Heeft er iemand hier ervaring mee of kan iemand mij tips geven?
Dit is niet mijn schuld, maar wordt nu wel mijn probleem.

Liefs.

En je hebt ook gezegd tegen je werk dat de bank dit niet doet? Dus een tweede mail gestuurd. Wel heel vervelend.

Dat heb ik inderdaad gedaan en kreeg het volgende terug;
Wij geven ook alles door aan onze loonadministrateur die het vervolgens verwerkt. Daarna verloopt alles automatisch. Hier is het dan ook helaas misgegaan.
Wij hebben navraag voor je gedaan of wij het konden terug incasseren maar dat gaat niet omdat het al automatisch is verwerkt. Advies van hun kant was dat de begunstigde (jijzelf) haar/zijn eigen bank kan bellen. Afhankelijk van wat de reden is waarom het geblokkeerd is, lukt het in de meeste gevallen wel om het terug te krijgen.

Dus wordt alsnog het probleem bij mij neergelegd…
Had echt een beetje de hoop dat iemand hier verstand van had en mij kan vertellen wat ik verder kan doen. :frowning_face:

Zou persoonlijk naar de bank gaan (als je dat nog niet hebt gedaan), dat werkt misschien beter dan telefonisch.

Dat heb ik geprobeerd, maar ik kan bij de bank helaas niets regelen. Zij kunnen en mogen geen geld terugstorten naar mensen, zelfs niet als iemand iets verkeerd naar iemand heeft overgemaakt…
Dus daar kan ik niets mee bereiken.

Waarom heb je de rekening geblokkeerd en niet opgeheven?

Ik zou een klacht sturen naar Rabo. Daarnaast zou ik ook je salaris eisen. Je hebt het gewoon niet gehad, niet jouw probleem. Al zou ik het denk ik via je leidinggevende spelen.