fout bij bureau dus ik krijg geen geld

hallo, ik heb heel de maand july gewerkt en er stond in mijn contract vermeldt dat ik ten laatste 7 aug mijn geld gestort moest krijgen . Blijkbaar is het bureau die loonstroken regelt zeer traag en krijg ik pas binnen 1 week mijn geld . Ik had ook nog rekeningen die betaald moesten worden en als ze tegen 11 aug niet betaald zijn moet ik allemaal samen iets van 30 euro nalatigheids kosten betalen . Dit vindt ik zeer oneerlijk aangezien ik mijn rekeningen wel tijdig zou kunnen betaald hebben als ik legaal mijn geld zou gekregen hebben . Door lui te zijn ( heb ze al zien “zwoegen” in dat kantoor) moet ik niet alleen 30 euro betalen maar overtreden ze ook nog eens de wet . Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt of tips ? x

Huh, ik snap je verhaal niet helemaal. Je krijgt je loon te laat, maar je hebt ook nog rekeningen open staan bij datzelfde bedrijf waardoor je die niet kunt betalen en je dus nog 30eu extra moet betalen?

nee gewoon aparte rekeningen die nog betaald moesten worden

van een paar rekeningen samen krijg ik dat als boete omdat ik te laat zal betaald worden

Huh wtf. Als het gewoon rekeningen zijn bij een ander bedrijf en jij betaald die niet op tijd dan is het meestal wel logisch dat ze daar kosten aan gaan verbinden. Zij gaan niet zeggen van: ach dat arme kind heeft d’r loon nog niet die mag wel later betalen, dat is niet hun probleem. Het is balen dat je je loon nog niet hebt (daar zou ik wel over klagen bij je baas ofzo), maar dan zul je toch iets moeten verzinnen om die andere rekeningen te betalen hé…

Wat bedoel je nou trouwens met de titel dat je geen geld krijgt? Je krijgt je loon toch wel gewoon, alleen later? (je bent nogal onduidelijk om eerlijk te zijn)

het punt is dat mijn bazin verplicht is om het tegen 7 aug betaald te hebben maar dat heeft ze dus niet gedaan omdat ze zonder loonstrook niet weet hoeveel te betalen dus vraag ik me af wat ik ertegen kan doen

momenteel krijg ik nog geen geld en alles is toch later als beloofd met dat bureau
bv ik zou mijn contract 1 july krijgen die datum werdt verzet naar 5 july en uiteindelijk heb ik maar een contract gezien op 26 july dus was ik waarschijnlijk al die tijd nog niet verzekerd

dus als ze beloven volgende week krijg je je geld kan het gerust nog een paar weken duren

Balen, dat je pas later je salaris krijgt uitbetaald. Ik weet je situatie natuurlijk niet, maar het is voor een volgende keer wel handig om wat geld achter te houden waardoor je dit soort dingen kunt voorkomen. Dat je dus niet afhankelijk bent van de uitbetaling van je werk, om rekeningen te kunnen betalen.

Kun je nu niet van iemand geld lenen (ik ben helemaal niet zo van het lenen, maar oke :wink:), zodat je de rekeningen optijd kunt betalen?

Als het al mis ging met het contract, zou ik niet eens meer zijn gaan werken.

Ik heb geen idee wat je moet doen, heb nooit zoiets dergelijks meegemaakt, maar het is misschien wel verstandig om de rekeningen te bespreken met je ouders of zij dat willen voorschieten voor je, zodat je niet met de 30 euro extra kosten komt te zitten. Spreek met hen af dat ze direct het geld krijgen als je je loon binnen hebt, en als je dat niet binnenkrijgt dan moet je toch maar eens met een van je ouders bij je baas aankloppen.

Ehmm je bent best onduidelijk maar oke… Je moet het 7 aug krijgen? weetje ook dat bankzaken niet door gaan in het weekend? Die beginnen maandag weer met werken (dat zijn ook mensen achter een computer) Dus ik denk dat je het morgen krijgt

HUH.

Maar waarom heb je uberhaupt ergens nog rekeningen openstaan als je het niet meteen kunt betalen maar eerst moet wachten op je salaris? In theorie was het geen probleem omdat je het de 7e zou krijgen en dus op tijd zou zijn, maar er kan altijd iets gebeuren waardoor je je geld niet op tijd hebt. Nooit dingen kopen als je ze niet meteen kunt betalen.

Het is verder niet jouw schuld en het is erg vervelend maar je kunt er ook niets aan doen, gewoon wachten.

Ze is toch je bazin, dan heeft ze je loonstrookje toch ook? Echt wtf, je typt zo verschrikkelijk onduidelijk, ik snap er geen fuck van.
Wacht gewoon op je geld, laat je ouders die rekeningen betalen en wanneer je je loon hebt gekregen betaal je je ouders weer terug. Tadaaa :slightly_smiling_face:

Het beste dat je kan doen is naar de firma’s mailen/bellen en hen de situatie volledig, duidelijk uitleggen en vragen of je eventueel een weekje later kan betalen. De meeste firma’s krijgen deze vraag wel vaker en ze staan dat dan ook vaak toe. Als de firma’s dat niet toestaan, ga je met dit verhaal naar je baas. Dan eis je van haar ¤30 schadevergoeding, wegens contractbreuk ofzoiets.

Er zijn ook mensen met vaste lasten… Neemt niet weg dat je daar ook een buffer voor moet hebben, maar jouw reactie is misschien iets te makkelijk.

Als je er echt werk van wil maken kan je aanspraak maken op de wettelijke rente en wettelijke verhoging. Maar dat is misschien nu een beetje overdreven.

Euh, ja, lastig… Maar over die openstaande rekening: Heb ik ook wel eens gehad. Je belt gewoon het bedrijf op, legt de situatie uit en vraag of je een betalingsregeling kan treffen. Doen ze 9 van de 10 keer niet eens moeilijk over :wink: