Foundationdrama.

[i]Gegroet.

Na lang op weg te zijn naar een goede foundationkleur, heb ik eindelijk mijn ideale kleur gevonden! Namelijk van Maybelline ‘Dream Satin liqiud 04 Light porcelain’. Hoewel ik hem eerst niet durfde te kopen, hadden ze bij de Etos een klein beetje uit de tester in een plastic kuipje gedaan, met de naam opgeschreven (mijn complimenten voor de klantvriendelijkheid).

Vandaag was ik dus in de stad (koopzondag) en ik dacht, laat ik is die foundation aanschaffen. Wat ik te horen krijg; ‘Het spijt me mevrouw, maar de verpakkingen zijn veranderd, dus hebben ze ook andere nummers gekregen.’

Ik, met een gezicht dat op onweer stond, en de verkoopster gingen op zoek naar een zo’n beetje identieke kleur. Uiteindelijk kwam ik bij de Dream Satin Liqiud 040 Fawn uit. Ook heb ik er zo’n finishing poeder bij gekocht namelijk de Maybelline Affintone nummer 42. Alleen heeft de verkoopmedewerkster van de Etos de verpakking opengemaakt om ‘even te controleren of het de juist kleur is als die van de tester’.

Toen ik thuis kwam, was ik nogsteeds onzeker over deze foundation, waarna ik ging vergelijken. Het blijkt dat de ‘040 Fawn’ veel te donker is! (Ik heb m overigens nog niet gebruikt).

Ik ga morgen sowieso terug naar de Etos, maar weet iemand toevallig welk nummertje ik moet hebben? Ik heb nu een klein proefje van de ‘04 Light porcelain’.

En nog een vraagje; De verkoopster heeft dat poederdoosje wel opengemaakt. Ik heb hem niet gebruikt, plasticje dat over de poeder heen zit, zit er nog overheen. Mag ik deze ook gewoon terugbrengen, mocht deze niet goed zijn?

Bedankt alvast voor het lezen![/i]

Geen idee, up!

41 kijkers, een upper.
Up.

Natuurlijk mag je hem terug brengen. De verkoopster heeft het opengemaakt, dus het is haar verantwoordelijkheid.

En het nummertje weet ik niet.

[i]ik denk dat wanneer je verteld dat een collega het doosje open gemaakt heeft,
dat je dan wel een kans heb dat ze hem terug nemen.

ikzelf heb ook n foundation drama,
voel me altijd net snookie als ik vloeibare foundation opdoe.
vorige week ben ik opgemaakt door iemand van het team van leco zadelhoff :tipping_hand_man: en toen vond ik het wel meevallen…
ik denk dat ik binnenkort gewoon naar de ici paris ga ofzo,
en me daar goed laat adviseren, en opmaken zodat ik het n dag je kan “testen”.
misschien ook wat voor jou? [/i]

[i]Ik heb een studentenportomonnee, jemappelledenise.

En Maybelline heeft me altijd bevallen :slightly_smiling_face:.

Ach, het is binnenkort Kerst *Hint voor mama en papa*[/i]

up

[i]mmm ja misschien dat je je dan bij de da ofzo kan laten adviseren?
bij onze da maken ze ook mensen op,
weet niet of dat bij jou in de buurt ook ergens is?

t was ook meer bedoeld als daar de tips meepakken,
zodat je later zelf beter een keuze kan maken.
ik koop zelf noooooit bij ici paris! [/i]

[i]Hmm…

Hier bij de DA niet. Helaas.

Maar ik ga morgen is terug, en uitleggen wat de situatie is.[/i]

Ze doen het ook bij de Douglas!
Dan kan je ook foundation meekrijgen om te proberen.

[i]ik heb trouwens nu poeder van de action,
maxcosmetics.
ik geloof 89 cent voor n doosje,
en kleur nude is perfect voor mij!
heel licht, fijne substantie, dekt goed en blijft lang zitten.

misschien kun je voor die ene euro dat n tijdje proberen? [/i]

Ik kon ook nooit goede foundation vinden. En heb er nu eentje die super is! De Maybelline Super Stay 24H. Kan je oa. kopen bij Kruidvat, en daar hebben ze ook testers. Kost rond de 15 euro en je doet er ontzettend lang mee. Zeker een maand of 4. Dus misschien die eens bekijken?

[i]Ah nee, niet die Super Stay 24H.

Ik vind hem niet fijn en het druipt te snel van mn gezicht af. Ook zat mijn teint daar gewoonweg niet tussen. Dan was t te licht, dan was t te donker.

En ik deed er maar een paar weken mee…[/i]

Ik haat de medewerkers van de etos! Echt seriously. Ik ging foundation kopen voor de eerste keer, dus ik moest wel mijn goede kleur. En toen deed ze alsof het mijn goeie kleur was, dus ik kwam thuis, deed hem op en bleek het veel te donker te zijn en was het niet eens dezelfde als die vrouw zij dat ik die moest hebben, ze had me gewoon een andere gegeven “die volgens haar dezelfde was”

-

dat is echt zielig

ik had ook een keer een foundation gekocht, eenmaal thuis opengemaakt was toch niet tevreden. teruggegaan, kreeg gewoon het geld terug :slightly_smiling_face:

Inderdaad breng hety gewoon terug ik denk dat het gewoon kan.
Ga zoals gezegd naar de ICI Paris of Douglas. Daar werken visagisten die jou graag willen helpen. Je betaald misschien iets meer, maar dan heb je wel een goed product wat ook lang mee gaat…

ik gebruik altijd Stay real compact foundation,
In de lichtste kleur 01# naturel rose
en vindt hem echt perfect voor me omdat hij niet zo lijkt
alsof je foundation op hebt en hij zich ook nog aanpast op je huid :slightly_smiling_face: x

Ik koop altijd te donkere foundation…