Foundation

Hebben jullie tips voor een goede foundation en een goede foundation kwast?

Als ik foundation gebruik doe ik het zowieso met mijn vingers, dan word het mooier als met een kwast. Maar goed merk weet ik niet.

zelf gebruik ik een kwast van Gosh, die vind ik wel fijn ^^
En voor een goede foundation zou ik even naar de Douglas ofzo gaan, daar kunnen ze laten zien welke merken ze hebben (in de prijzen die jij wilt) en doen ze het ook nog op voor je ^^

ik heb die matte van de essence
omdat eigenlijk de enige betaalbare is waar ik geen uitslag van krijg
maar vind hem eigenlijk heel fijn!
en ik doe het ook met m’n vingers, met kwastje ziet het er vaak onnatuurlijk uit

Een vriendin van mij heeft er een van essence, ik weet even niet meer welke, en die is echt heel erg oranje! Je ziet precies tot waar ze het opheeft zegmaar, en haar gezicht word er oranje van. Dus ik zou daar wel heel goed naar kijken als je er een van essence wilt kopen.

In principe moet je daar toch wel bij elke foundation voor uitkijken. Bedoel iedereen heeft een andere huid en op elke huid pakt een foundation anders. De een zweert bij die ene terwijl iemand anders die juist verschrikkelijk vind.

ik heb die van de hema, bevalt me prima!

Ik heb ooit eentje van Dior gekregen en daar heb ik heel lang mee gedaan. Hij smeerde goed uit en hij bleef lang zitten. Heb hem daarna niet meer durven kopen omdat ik wist dat hij belachelijk duur was. Verder gebruik ik nu geen foundation meer.

misschien heeft ze niet de juiste kleur voor haar huidskleur?

Volgens mij ligt het niet aan de foundation maar gewoon aan de kleur die je gebruikt ^

gebruik geen foundation meer, eerder altijd matte mouse (van maxfactor??) gehad… maar ik kreeg alleen maar puistjes en plekjes en onzuiverheden daardoor dus ben ik met foundation gestopt (A) + deed altijd gewoon met mn vingers op.

ik gebruik maybelline satin liquid! en die werkt voor mij heel goed.
ik doe hem ook altijd met mijn vingers op, dat geeft het natuurlijkste effect.

Ik heb in Frankrijk een Stay Real foundation van Nivea gekocht, die is echt zó fijn! Maar daar heb je helaas weinig aan want ze verkopen die niet in Nederland. Wel ook in België en Duitsland :slightly_smiling_face:. En daar zit een soort aanbreng-pad bij dus een kwastje heb je niet nodig.

Ik gebruik L’oreal.
Persoonlijk vind ik hem erg fijn & ik smeer het overiges uit met m’n vinger ipv met een kwast.

ik ook!
ik gebruik bijna nooit foundation maar als ik het gebruik is het die (:

Maybelline 24-hour dinges
de laatste nieuwe iig

hema! (:

Bourjouis healthy mix, die is echt geweldig + je krijgt geen puistjes enz. Zou geen kwast gebruiken, oogt onnatuurlijk.

Ik gebruik meestal mousse van Essence. Hij is onwijs goedkoop maar voor mij werkt deze het beste en krijg ik het mooiste resultaat. Verder gebruik ik voor als ik naar een feestje ga wel eens dermablend van Vichy, deze dekt heel goed maar bij deze heb ik altijd meer het gevoel ook echt make-up op te hebben, dus die gebruik ik niet elke dag.
En dan heb ik er nog een van Mary kay (volgens mij niet in Nederland te koop). Ik heb hem om te testen gekocht via ebay en hij is heel erg fijn!

Volgens mij heb ik er een van zo’n merk die vaak in schoonheidssalons wordt gebruikt, maar heb geen idee hoe die heet. En ik gebruik hem nooit, ik gebruik alleen mineral powder