Foundation.?

Haaai, ik wil graag foundation gaan gebruiken voor een egale huid (ik heb nu nogal puistjes enzo…)
weten jullie een goede foundation? en verder nog producten wat ik ernaast zou kunnen gebruiken (bijv. concealer ofzo)?

PS: ik wil niet al te veel geld uitgeven voor een foundation.

ik weet it niet
upje

Je krijgt GÉÉN egale huid door foundation. Als je slechte hebt verstopt het nog eens extra en dan krijg je nog meer puistjes. Koop gewoon goede gezichtsproducten.

ZOEKFUNCTIE!

Als je een goede foundation wilt moet je toch echt wel rond de 10 euro betalen.
Zelf heb ik die van maybelline, een vloeibare foundation. Hij werkt best wel goed, al zie je het wel goed zitten. Niet teveel van opdoen dus.

Vloeibare foundation is trouwens niet echt goed voor je huid, het verstopt je poriën een beetje. Poeder is beter maar dat bedekt het dan weer minder goed en dat is ook eigenlijk meer tegen het glimmen.

Je bent 13, waarom zou je in godsnaam foundation gaan dragen? Als je pech hebt word je huid daar juist slechter van. Het is heel normaal om als je 13 bent puistjes enzo te hebben. Koop gewoon goede gezichtsproducten (ik gebruik van Garnier, heel fijn), zoals dr. van der Hoog (GEEN clearasil! Dat is echt troep) of iets dergelijks.

Echt niet doen, zo jong. Als je zo graag zoiets wil gebruik dan alleen een beetje concealer.

Je kan beter je puistjes bestrijden dan dat je ze verbergt.
En straks kennen mensen je alleen nog maar met foundation op en schrikken ze zich een ongeluk als je het eens niet op hebt.

hii, ik gebruik de mousse foundation van essence; matt sand. > zó fijn!
dan zet je paar stipjes op je wangen, neus, kin en voorhoofd, & smeer je het zo uit.
daarna doe ik poeder, om het matt te maken en rouge. :slightly_smiling_face:

Okee superbedankt allemaal! Ik weet genoeg. :stuck_out_tongue:
Ik heb al wat gezichtsproducten die ik nu vaker ga gebruiken (ik vergeet het altijd… o.0 )
en ik koop wel een goeie concealer en poeder! =)

Mod’s sluit dit topic maar.

GEEN POEDER GEBRUIKEN
dat verstikt je huid en dan krijg je alleen maar meer puistjes
bijna élke poeder doet dit
ik had een die zogenaamd met mineralen en shit was gedingest
ik had het een dag op
de volgende dag zag m’n huid er niét uit

poeder is sowieso niet geschikt voor de hele dag maar voor een paar uurtjes als je er mooi uit moet zien

en bestrijd je puistjes liever dan dat je ze wegwerkt
en als je dan concealer en foundation gebruikt
gebruik dan een blemish wand en stip dit op je puistjes
dan trekt de make-up er niet in

sos stick van nivea :stuck_out_tongue:.

Beter gebruik je poeder dan dat je je huid helemaal dicht gaat smeren met vloeibare foundation…

Toen ik 12 jaar was begon ik ook foundation te dragen (I know, wrong!!) tegen ‘puisten en pukkels’. Het helpt zeker niet, integendeel zelfs het werd veeeeeel erger en hoe langer en vaker je foundation gebruikt hoe meer je gaat gebruiken om hetzelfde effect te krijgen. En je puisten zie je nog steeds hoor. Je kan beter een goede creme kopen ipv make-up. En als je toch foundation gaat kopen, dan kan je beter op poederbasis kopen. Daar zitten geen olien in en dat verstopt de huid niet.

xx

zoekfunctie