foundation

ik vind geen enkele goede foundation???
ik heb nu een foundation van de da drogisterij kleurtje 302 het is een uitsmeerbare
het is voor de eerste keer eindelijk mijn kleur maar nu heb ik dus een ander probleem,
hij blijf niet lang genoeg zitten,
hij blijft net een uurtje zitten en is weer weg??
kan iemand mij helpen?:face_with_raised_eyebrow:

primer eronder, poeder erover

heb je een hele lichte kleur of waarom is het zo moeilijk om een kleur te vinden?
ik zweer zelf bij foundation van clinique maar die hebben een hele lichte kleur die ook perfect bij mijn huid past. Het is voor iedereen anders.

En als je het langer wil laten zitten: dagcream en primer eerst, poeder daarna werkt perfect bij mij

ik heb geen lichte kleur maar ook geen donkere ik heb net iets lichter dan beige en dat is mijn grote probleem

het is wel wat duurder, maar als je van geen een merk precies je kleur kan vinden, zoek je een iets lichtere en iets donkerde dan je eigen huid, en die dan mengen op de rug van je hand voordat je hem opdoet, zo krijg je precies jouw kleur!

dat g ik zeker doen!! maar, welk merk is lang te zien (hele schooldag) en goed smeerbaar? en waar je geen oranje strepen van krijgt

Ik zou je aanrader om een poeder aan te brengen over de foundation. Als dat ook niet werk zou ik een gezichts-primer aanraden. Zelf gebruik ik de MAC Fix++ voor de tijd en het werk prima! Nog veel succes met het vinden van de goeie combinatie :slightly_smiling_face:

Ik vind de Bourjois 123 wel fijn eigenlijk.

Ik heb zo 1 van l’Oreal Paris. Heel fijn, blijft echt heel dag zitten, ook als ik 2 uur heb gesport. :slightly_smiling_face:

Hij heet iets met infenible ofzo, €17,- ofzo.

ik heb er wel een paar waar ik zeer tevreden over ben ;

• maybelline new york fit me foundation
  • l’oreal paris roll on foundation
  • gosh natural touch foundation
  • bourjois healty mix foundation
  • nivea stay real foundation

Ik hanteer de volgende volgorde

• dagcreme op
  • intrekken
  • foundation Gosh X-Ceptional Wear (kleur Porcelain)
  • even wachten
  • poeder

En 's avonds haal ik alles er weer af

Juist nooit op je hand testen. Je handen zijn weer een totaal andere kleur/structuur als je hoofdhuid. Test het daarom altijd op je kaak/nek en neem deze ook altijd mee als je de foundation op doet. En inderdaad, altijd eerst een goede dagcream, die jij fijn vind, opsmeren. 20 minuutjes laten intrekken en dan de foundation.

Zelf had ik ook altijd problemen met het vinden van een goede kleur. Ook is mijn huid erg droog en zag het er altijd vreselijk uit als er foundation overheen zat. Ik was dit zo zat, dat ik naar de douglas ben gegaan en daar mezelf heb laten opmaken (de foundation) door hun. Ze gaven heel fijn advies, en ben uiteindelijk met Chanel naar huis gegaan. Dit is inmiddels bijna 2 jaar geleden, en de Chanel is nog steeds niet op!
:dancing_women:

Mijn favoriet is nog steeds de simpele Hema foundation…

Ik vind deze ook erg fijn, die heb ik nu. Hij geeft mij een hele matte huid, zonder poeder.
Trouwens de medewerkers van de DA kunnen je ook goed helpen naar een goede foundation voor jou. Ik heb hun ook gevraagd en hebben me de healthy mix van bourjois aangeraden en die was ook super fijn. Maar daar moest ik wel een poeder laagje over doen om een mat effect te krijgen.
Dus ik zou zeggen laat je adviseren door hun, en bespreek ook wat je zoekt en welke prijs bijvoorbeeld.

Inderdaad een primer aanbrengen, dan je foundation en dan poeder er overheen. Zo doe ik het ook altijd en mijn foundation blijft laaang zitten.

Weet er iemand misschien een goed dekkende foundation voor een vette huid?
liefs

De foundations bij Yves Rocher zijn echt super fijn! Echte aanraders