foundation vraagjes.

hi!

ik heb een paar vraagjes over foundation.

1; is die van esscence goed?
2; moet je iets donkerder nemen dan je huidskleur?
3; hoe is het beste/mooiste aanbrengen?
4; heb je nog een goede tip?

dankje :'D.
xox.

1.ja die is wel goed, ( maar zelf heb ik nu 1 van maxfactor.
2.nee je moet een kleeur nemen die het dichts bij je eigen huidskleur zit,
3.ik doe het altijd met een kwastje,
4. niet echt ><

xx.

Ik heb zelf wel een tint donkerder dan mijn eigen huidskleur omdat mijn gezicht wit is en mijn lichaam een gezonde kleur. Als je hetzelfde hebt kun je een tint donkerder proberen, maar blend het HEEEL goed in je kaaklijn en haarlijn anders zie je het supergoed x’DHeb je niet hetzelfde probleem koop dan geen tint donkerder :stuck_out_tongue_winking_eye: Dan heb je zo’n foundationkop xD

Ik doe het altijd gewoon met me vingers, beetje op me vinger en dan op me gezicht smeren, ik vind Maybelline dream mousse heel fijn omdat die natuurlijk zit en een goede dekking heeft, plus het wordt oranje als je veel opdoet dus dat weerhoudt me er van veel op te doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Essence heb ik geen ervaring mee.

1. Geen idee, nooit gebruikt! Ik heb die van de Hema.
  2. Eigen huidskleur idd, let op of je een rose of geel tint nodig hebt(je kan altijd advies vragen in een winkel!)
    3.Zolang je het maar goed uitsmeerd! Zelf doe ik het gewoon met me handen.
    4.Doe er poeder overheen!
    xx

ja, ik heb hem zelf ook!

nee, neem de kleur die het meest op jouw huidskleur lijkt.
dit kun je controleren door de foundation dun op je hand aan te brengen.

ik doe altijd een klein beetje op mn vinger, en dan smeer ik het netjes uit.

• smeer het niet te dik op je gezicht! anders krijg je allemaal vlekken.
  • als je foundation op je gezicht hebt gesmeerd en je merkt dat je een droge huid hebt (je ziet velletjes), smeer dan een klein beetje creme op je gezicht.

Geen idee, ik heb die van Sephora en van Maybeline dream mouse

Die het dichtste bij je huidskleur past. Als het donkerder is, gaat het er “nep” en lelijk uit zien als je het niet goed uitsmeert.

Ik heb zelf een kwast en dat ziet er mooi natuurlijk uit.

Laat je anders adviseren in een winkel voor de juiste kleur. Heb ik ook laten doen. En gebruik poeder er overheen!

Weet ik niet, ik ben van mening dat de iets duurdere merken mooiere kleuren hebben, die dichterbij je eigen huidkleur liggen. bijvoorbeeld Chanel Allure, of Dior Forever. maar als je weinig opdoet van een goedkopere foundation kan er denk ik weinig misgaan.
Nee, altijd een kleur pakken die het dichts bij je eigen kleur zit… en als er geen bijzit pak dan één tint lichter. Dit kan je met (bronzing) poeder wel weer fixen.
Ik gebruik gewoon mijn handen. daarmee kan je t het beste goed uitwrijven… met kwast krijg ik streepjes en als je het met een sponsje doet zuigt de spons alle foundation op… daardoor gaat je potje/flesje snel leeg!
Altijd eerst je gezicht goed schoonmaken… ik gebruik nivea visage milk en daarna de tonic, dan een goede dagcreme opsmeren… en dan beginnen met foundation opdoen!

successs

Nee.
Je moet een kleur nemen die matcht met je kaaklijn en dan moet het goed overlopen van je nek op je gezicht.
Met een foundationkwast of een bufferkwast (wel een synthetische ofcourse)
Poeder eroverheen doen? Niet teveel, maar dan blijft het wel beter zitten.

UP.