Foundation trouble

Ik ben al zo lang op zoek naar een goede foundation!

Ik heb nu de foundation Perfect Stay van Miss Sporty. Deze foundation bevalt me tot nu toe het best. Ik heb echt al honderden foundations gehad, van goedkoop tot duur, maar ik ben nog geen een echt goede tegen gekomen.

http://www.superdrug.com/content/ebiz/superdrug/invt/549461/549461_l.jpg

Mijn problemen:

Ik heb een erg lichte huid en de foundation geeft me of een spook effect of wordt van verloop van de dag oranje. Ik gebruik de foundation alleen om mijn wallen en sproeten te bedekken, zo heel veel gebruik ik niet maar toch lijkt het alsof ik heel veel op heb.

Wat ik zoek:

Ik zoek een foundation voor een lichte huid, die minimaal acht uur mooi blijft zitten met een mat effect die een goede dekking geeft maar waarbij het niet lijkt alsof je een plamuurlaag op hebt.

Ik moet er wel bij zeggen dat de ene dag een foundation perfect kan zitten en hij de volgende dag knal oranje toont, aangezien mijn huidskleur zo flets is.

Gosh 01 Ivory is mijn favo :slightly_smiling_face:
Blijft de hele dag goed zitten, goede dekking, een super lichte kleur en slaat niet oranje uit! :slightly_smiling_face:

cc cream van essence, goed dekkend, natuurlijk effect, licht gevoel op de huid, perfect

Je kunt ook je oog make-up aanpassen op je (lichte) huidskleur.

Ze heeft het over foundation?

OT: dit kan in het algemeen make up topic.

Catrice All Matt Plus foundation
Ik ben echt verliefd op die foundation :slightly_smiling_face:
Als ik jou was, zou ik m wel fixeren met poeder ofzo

Probeer een primer eronder!

En doe na het aanbrengen van je foundation een tissue te gebruiken, dep (niet hard drukken/vegen) hiermee zachtjes over je huid, dit oa absorbeert overtollig olie/vet.

hierdoor kan je foundation nog mooier zitten. Poeder het erna af!

Als het goed is, moet de kans dat de foundation oranje uitslaat, vele malen kleiner zijn.

Voor die 4 euro ga ik hem sowieso eens uitproberen! Bij welke winkels is hij te koop?

Kiko universal fit foundation <3
Heeft ook lichte kleuren (ben zelf ook vrij bleek)
Ziet er natuurlijk uit en dekt toch vrij aardig.

Oh en is cheap. Weet alleen niet of je het in Nederland kunt kopen maar bestellen kan vast wel.

Upje.

Deze heb ik ook en komt helaas maar in één kleur. Als je een hele lichte huid hebt zal deze te donker voor je zijn.

All Matt Plus van Catrice vind ik zelf geweldig. Alleen heb ik een vette huid en tja, natuurlijk blijft deze foundation ook niet de hele dag mat. Na een tijdje ziet je huid er wel weer een beetje vettig uit maar verder vind ik hem erg fijn.

Een meisje uit mn klas heeft 1 van dior geloof ik… En die werkt heel goed bij haar.

Ik gebruik Aziatische foundations, want die zijn veel lichter dan Europese. Maar daarvoor moet je wel naar Japan oid, misschien kun je ze via internet bestellen?

Kijk eens naar BB creams van Aziatische merken. (Skin79 en Mischa zijn goede merken.) Die zijn veel lichter verkrijgbaar dan Europese merken en zijn op alle vlakken beter dan zo’n beetje alle Europese BB creams die beschikbaar zijn. Kun je online heel makkelijk bestellen.

Zo bizar licht is mijn huid nou ook weer niet hoor, haha.
Ik wil niks via internet kopen zodat ik het kan testen in de winkel voordat ik het koop.

Ik zou het ook niet online gaan bestellen, dat weet je helemaal niet of je de juiste kleur hebt. Over de CC cream van Max factor heb ik ook wel goede dingen gehoord, die kun je ook proberen.

Die heb ik al geprobeerd, de lichtste kleur is alleen te licht en de middelste kleur weer te donker. Voor dat bedrag ga ik ze niet allebei kopen.

Ik heb ook een hele lichte huid en gebruik de ‘Ultra natural’ foundation van het DA huismerk! Vind m zelf perfect en hij blijft erg lang zitten! Hij is ook erg licht.

Er is van 't DA huismerk ook ‘long lasting’ foundation, speciaal gemaakt om lang te blijven zitten en die vind ik er ook erg natuurlijk uitzien.

5 euro voor een tube, ik vind ze erg goed :bowing_man: