Foundation terugbrengen

Hi,

Ik heb vrijdag de Perfection Lumière foundation van Chanel gekocht in de Ici Paris. De verkoopster had de foundation op mijn hand getest en verzekerde dat het ook perfect zou matchen met mijn gezicht. Ik heb em gisteren gebruikt & het is veel donkerder dan mijn eigen huidskleur. Nu is de verpakking enzo open, maar ik vind het echt zonde omdat de foundation niet echt goedkoop is…

Valt hier iets aan te doen?
Dankje!
x

tsja je kan het altijd proberen met de bon mee en het uitleggen…
Nee heb je ja kan je krijgen zeg ik maar altijd

Hmm, breng je foundation terug naar de winkel? Maar meestal accepteren ze geen make-up. Overigens vind ik het erg vreemd dat ze het op je hand testte, want ze moest het juist op je kaaklijn of wang gaan testen niet op je hand.

Kun je 'm niet iets verdunnen met alcohol, schijnt dat hij dan iets lichter wordt.

Ik denk dat je een andere foundartion mag uitzoeken als je het uitlegt hoe je het hier net hebt gedaan:)

Vertellen wat de vrouw bij je hebt gedaan en dat het een goede was. En dat het nu zonde is dat je zo een dure foundation heb gekocht.

Gewoon terug gaan met de bon en vertellen hoe die mevrouw die make-up aan je heeft verkocht.
Als het hun schuld is dat je iets verkeerds hebt gekocht, moeten ze het geld wel teruggeven. Desnoods je moeder meenemen.
Het helpt ook als je nog weet wie het aan je heeft verkocht.

Je kan het proberen, maar zou wel eerst kijken of de verkoopster die je hielp er ook is, denk dat dat het makkelijker maakt.
Oh en verdunnen helpt niet voor de kleur: dat maakt de dekking alleen maar minder. Wat je wel kan doen is een witte foundation kopen, mac heeft er dacht ik 1. Als je hem daarmee verdunt gebeurt er niet veel met de dekking maar wordt ie zeker lichter ;-).

^ Ja, of bel anders eerst eventjes?

Mengen met je dagcreme wil misschien ook wel helpen.

mengen met een te lichte (goedkopere) foundation? :slightly_smiling_face:

Ik vind dat je het recht hebt om je geld terug te krijgen, of de foundation om te ruilen voor een kleur die wel matcht.
De verkoopster heeft je immers geholpen en je ervan ‘verzekerd’ dat het de perfecte kleur was, dan mag je hier ook vanuit gaan. Aangezien zij de verkoopster is en er verstand van heeft(dat mag je althans hopen).

Ik zou teruggaan, of ze er nu wel is of niet. Je kunt anders ook proberen haar uiterlijk te omschrijven.

Niet gaan mengen met andere foundation, als er geen ‘regeling’ wordt getroffen vind ik dat geen service hoor!

Op zich geen raar idee om het terug te brengen… in andere landen is het heel normaal om foundation terug te brengen wanneer hij de verkeerde kleur is.

Gewoon naar de winkel met de foundation.
Een ‘nee’ heb je, een ‘ja’ kan je krijgen.