Foundation slecht voor de huid?

Hee meiden,

Is foundation slecht voor je huid? Krijg je er pukkels door ofzo, of kan je huid minder goed ademen enzo dat je pukkels krijgt?

Dus is foundation slecht voor je huid?

xx

Volgens mij wel, maar google

Ja.

Je porien raken verstopt… daardoor kunnen er pukkels ontstaan.
Maar het is niet goed voor je in iedergeval, maar als je het gewoon af en toe voor een speciale gelegenheid gebruikt is het niet heel erg.
Maar ik weet ook niet precies hoe het zit, even googlen dus. ;p

Ja, het verstopt je poriën. Zo krijg je puistjes.
Daarom moet je je gezicht altijd goed reinigen.

Wow ik heb iets met ‘maar’ ;p

De meeste foundation is inderdaad slecht voor je huid, maar minerale foundation niet

Als je het elke avond van je gezicht af haalt kan het geen kwaad!
Dit heb ik net ook in een ander topic gepost :

Al dat gedoe dat het slecht voor je gezicht is, het is niet MEER slecht voor je gezicht.
Hier een deel van Beautygloss erover :

Verouderd foundation je gezicht? mijn ene vriendin zegt van wel en de anderen niet en ik wil zelf graag foundation gebruiken maar ik weet nu niet of het slecht is voor je huid.

Deze vraag blijft regelmatig terug komen, daarom zal ik er nu maar eens heel duidelijk antwoord op geven: NEE. Nee foundation veroudert je huid niet, zorgt niet voor putten in je gezicht, je krijgt er geen mega slechte huid van, je krijgt niet sneller rimpels, alles blijft hetzelfde. Vroeger (dan heb ik het over de jaren 70) was foundation nog niet ver ontwikkeld en tóen werd gezegd dat foundation je huid kon verouderen. Maar tegenwoordig (40 jaar later…) komen er wel elke maand nieuwe foundations uit, de ene nog beter dan de andere. Tegenwoordig zijn de foundations zó goed, dat ze je huid zelfs beter kunnen maken. De meeste foundations bevatten ook SPF, dit beschermt tegen de zon en zorgt er voor dat je geen rimpels krijgt. Het werkt dus juist tégen rimpels. Foundation is helemaal niet slecht voor je huid. Er zijn vast nog wel hele ouderwetse foundations op de markt die niet mee zijn ontwikkeld met de huidige foundations, maar dan nog is nooit bewezen dat je echt rimpels krijgt van foundation. Ben je nog steeds angstig? Kies dan gewoon een foundation die recent is uitgebracht en SPF bevat.

http://www.beautygloss.nl/2011/02/20/stel-je-vraag-164/

Ik weet niet zoveel van foundation eigenlijk, hoezo minerale foundation niet? Verstopt die je porieen dan niet?

BB cream is, zover ik weet, ook niet slecht.
Het is gemaakt door Duitse dermatologen. Het was bedoeld om wonden sneller te laten genezen, maar ook om ze gelijk te bedekken. Als een soort genezende foundation. Op een gegeven moment begonnen celebs in Korea het ook te gebruiken als foundation op hun gezicht, sindsdien is het razend populair.

^ domme vraag van mij, maar waar kun je dat halen? ;p

Als je toch wilt kiezen voor een foundation, maak dan gebruik van een base/primer. Op die manier komt het niet in je huid terecht.

@DearMariska

Maar BB cream is vaak ook met whitening effect, dus dat het blekend is op je huid…

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar ik heb ooit gelezen (op Beautygloss volgensmij) dat minerale foundation inderdaad je porien niet verstopt.

Zeker is het slecht, je brengt namelijk een laag over je gezicht en dus over je porieën heen, waardoor je gezicht niet vrij kan ademen.
Wat het verder voor gevolgen heeft weet ik niet, maar het heeft zeker effect.

Maar beautygloss zegt dat alle foundation niet slecht is, maar ik weet 't niet… Het zit wel over je gezicht heen, maar ik weet eigenlyk ook niet helemaal hoe dat zit. ;p

Daarvoor is nou primer uitgevonden.
Bovendien zijn er ook gewoon foundations die je porien niet verstoppen, daar betaal je dan alleen wat meer voor.