Foundation probleem

Hey meiden ,
ik heb een probleem met mijn foundation , de kleur en alles is goed maar van welk merk ik ook probeer heb ik altijd na 1 of 2 uur dat het lijkt alsof mn foundation zeg maar op mn huid gaat liggen . ik kan er niet echt een foto van maken want op een foto zie je het niet … ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft , uhm en ja de foundation die ik nu gebruik is de mac studio fix fluid spf 15.

Alvast bedankt xxxx

Gebruik je voor die tijd een dagcreme of iets? Misschien als je huid te droog is dat het er dan sneller ‘afbrokkelt’? Ik weet het verder niet … :S

Ja , wel gewoon een dagcreme van de etos , maar mn huid word ook meer glanzend /vettig , en vandaar zie je dan zeg maar die foundation als een soort laag op mn huid liggen …

Is je huid niet te droog ofzo?

-gezicht met lauw water afspoelen
-afdrogen
-dagcrème erop smeren
-laten intrekken (10min)
-dun laagje foundation erop

Dit doe ik 's ochtends al maar het probleem is dat het na 1 of 2 uur een soort laag word en dat is mijn probleem , en nee mijn huid is niet te droog het is juist meer vettig …

primer + poeder gebruiken?

blotting papers gebruiken! dat matteert de huid waardoor de glans weggaat en je huid dus minder vet wordt. hierdoor blijft je foundation beter zitten! en je kan natuurlijk ook gewoon creme voor een vette huid gebruiken. (:

laat je nog eens adviseren in de MAC en leg je probleem uit
gebruik een primer

oke heel erg bedankt ,
er kan nu wel een slotje op !

Ik wilde nog even reageren voordat het slotje komt haha, misschien heb je hier wat aan:

Ken je de beautyblender? Dat roze sponsje. Die maak je nat en die stop je in je poeder en dat duw je op je gezicht zegmaar, zo blijft de foundation niet op je huid liggen en dat haalt ook meteen alle shine weg als je een matterende poeder gebruikt. :slightly_smiling_face: