Foundation op een heel droge huid

Ik heb nu al een paar jaar dat ik een hele droge huid heb, op mijn wangen is het namelijk héél erg droog, en op mijn T-zone is het weer vettig. Nu heb ik dus een probleem met het aanbrengen van Foundation, want telkens als ik het foundation op mijn huid aanbreng zie ik dus overal van die schilfertjes zitten, en dat ziet er natuurlijk niet echt uit. Geen foundation dragen is voor mij ook geen optie omdat ik acne heb, en dat wil ik graag weer bedekken met het foundation. Nu is mijn vraag of jullie nog een goede foundation die goed blend weten (of die bestemd is voor een droge huid), of een créme/product weten dat echt helpt tegen een droge huid. Aangezien producten zoals nivea, vaseline, en van dat bodylotion totaal niet bij mij werken… Alvast bedankt!

Ik heb zelf ook een hele droge huid en doe eigenlijk als basis altijd een dagcreme van nivea op en daarna mijn foundation, dit werkt bij mij prima.

Stap een keer de douglas in en leg daar je vraag neer… clinique is een prima merk wat niet al te duur is. :slightly_smiling_face:
Revlon heeft ook fijne foundations overigens.

En ga op zoek naar de drogist naar een dagcreme die hydrateert. Die van etos eigen merk is prima.

Oke! heel erg bedankt!

Ik heb ook een hele droge huid en inderdaad heb ik als ik foundation opdoe ook altijd last van schilfers (vaak bij mn neus) en bij mij helpt het heel erg als ik regelmatig scrub. Mn huid is dan nog steeds wel droog (zo is mn huid gewoon, daar kan ik niet echt wat aan veranderen), maar ik heb die schilfers niet :slightly_smiling_face:

En inderdaad een dagcreme op de droge plekken. Ik heb Kruidvat huismerk voor de droge huid en die vind ik heerlijk!

Ik vind zelf MAC Studio Sculpt heel erg fijn, hij is alleen wel wat duurder. Volgens mij doe ik er al wel anderhalf jaar mee en hij is nog steeds niet helemaal op. En je kan inderdaad beter nog een dagcrème gebruiken voor onder de foundation.

Ik heb op bepaalde plekken ook droge plekken zitten, maar als basis gebruik ik eerst een dagcrème.

Ik heb ook last van acne, en door de producten die ik tegen acne gebruik droogt mijn huid ook uit, en ik heb hetzelfde probleem als jou. Nu gebruik ik eerst dagcreme van nivea en daarover bb-creme. Misschien moet je bb-creme eens proberen? Of eens langsgaan bij de dermatoloog kan ook helpen! Ik heb dit ook gedaan en ze heeft mij een product voorgeschreven die je op je schilfers zeg maar moet smeren en dan verdwijnen die meteen.

Bedankt iedereen! Ik zal zeker even gaan kijken naar alle producten die hier worden genoemd.

Weet iemand waar de revlon colorstay whipped foundation kan komen?? :upside_down_face: