Foundation na of vóór concealer?

Oké, ik vroeg me dus af of foundation na of voor concealer moet. Een vriendin van mij zegt dat je je foundation voor de concealer op moet doen, anders krijg je niet het gewenste effect van de concealer. Maar andere zeggen dan weer dat je je concealer eerst op moet doen. Weet iemand wat nu JUIST is?
Dankje!

Ik doe eerst concealer…maar ik weet niet of het juist is xD

Eerst je foundation daarna je concealer

Eerst concealer en dan je foundation.

mijn vriendin heeft altijd concealer op en als ze lacht zie je allemaal van die rimpels onder haar ogen alsof de concealer ‘breekt’ :'3
niet belangrijk maarja.

nou ik doe altijd eerst foundasion en daarna concealer anders heb ik het idee dat ik mijn concealer weer ‘uitvaag/uitsmeer’ terwijl ik dat alleen op bepaalde plekken wil

als het dezelfde soort is (eh ik weet niet hoe je het zegt maar als het allebei poeder is of allebei vloeibaar), dan doe ik altijd eerst foundation en dan concealer, omdat je minder concealer gebruikt (en dus verspilt) omdat de foundation ook dekt.
als de ene vloeibare en de ander poeder is, dan doe ik altijd de vloeibare eerst, omdat (in mijn ervaring) als je eerst poeder zet en dan iets vloeibaars erop zet dan gaat die poeder kruimelen en krijg je echt een lelijk effect. plus als je poeder over iets vloeibaars zet blijft het ook beter zitten
en natuurlijk color correctors (zoals groen of zalm) gaan altijd als eerst, anders loop je met een groene kop

In mijn oren klinkt ervoor logischer, maar ik zou 't echt niet weten eerlijk gezegd ;x

Ik doe altijd eerst concealer en daarna foundation. Maar dat komt omdat mijn concealer iets lichter is als mijn eigen huidskleur en je dan vlekken zult zien als je er niks overheen zou doen… Dus het ligt eraan of het je eigen kleur is. Maar als je meer dekking wilt, kun je het er beter na doen.

Ik doe altijd eerst foundation en dan concealer… die professionals op youtube doen dat ook altijd zo dus dat heb ik maar aangehouden.

ik zou eerst foundation doen, dat is toch de basis voor je gezicht zeg maar? en daarna de concealer, om de nog overgebleven oneffenheden weg te werken (je wallen enzo :stuck_out_tongue:)
klinkt voor mij tenminste t meest logische
misschien verschilt dat wel gewoon per persoon, wat voor soort foundation en concealer het is enzo…

Eerst foundation dan concealer

Eerst concealer dan foundation.

als je goeie concealer heb veeg je het ook niet zomaar weg als je foundation opdoet

Eerst concealer, dan foundation. Met een concealer verberg je de vlekjes, rimpeltjes enzo, daarna kan je je gezicht ‘egaliseren’ met foundation.

Als je het andersom doet, maak je eerst je gezicht ‘egaal’ met foundation en dan pas de concealer: dan is de kans veel groter dat je echt zo’n ‘plamuurhoofd’ krijgt. Dan zie je dat he bijv. bij de ogen veel donkerder is, omdat daar de concealer nog eens over heen zit.

Concealer moet je nooit donkerder dan je foundation of je huid nemen…
Dus dat kan niet?

hahahaha echt iedereen zegt wat andersXD,
ik gebruik altijd alleen concealer nooit met foundation erbij, dus zou niet weten=P

Iedereen heeft zijn eigen techniek. De ene visagist doet dit en de andere dat, het ligt er gewoon aan wat voor jou het beste werkt…

je moet eerst foundation en dan conceler opdoen.
als je het anders om doet dan veeg je de conceler weer weg

(ik heb het van mascha van beautygloss.nl ergens gelezen daar)

trouwens, concealer mag je niet rechtstreeks op de huid doen