foundation lichter maken

hii
ik had paar maanden geleden per ongeluk foundation gekocht die te donker is, maar kan het nu niet meer ruilen omdat het te laat is xd( was m’n bon kwijt geraakt ):pensive:’’ xd
weten jullie misschien een manier om je foundation lichter te maken??:stuck_out_tongue:
niet nieuwe foundation kopen( lijkt me een beetje zonde ):stuck_out_tongue:
maar een goedkoop manier ofso xd
xxxx thnxx :grinning:

Ik zit tussen twee foundationkleuren in van mijn favo merk…dus ik koop altijd de donkerdere en dan doe ik er altijd een lichte foundation op oliebasis van de hema doorheen. Die is 3 euro ofzo, dus dat valt nog wel mee in de prijs toch=)

Met dagcrème mengen, maar dan wordt hij ook gelijk (veel) minder dekkend.
Ik zou persoonlijk een cheapass lichte/witte foundation kopen en daarmee mengen, maar ik vind op oliebasis altijd kut dus ja.

Ik heb ook een te donkere foundation, deze meng ik gewoon met een hele goedkope foundation van 1 euro, los is deze heel slecht, maar gemengd is het super. :relieved:

ik heb google al heel vaak gebruiktxd, vroeg me alleen af of er nog andere manieren waren behalve mengen met lichte foundation en creme xd

ik denk dat ik misschien nog een foundation ga kijken en het ga mengenxd
heel erg bedankt voor het helpen xd
xxx

Met dagcreme mengen, heb weleens gehoord dat dat werkt. Word het effect ook veel ‘natuurlijker’.

Je kan ook proberen je foundation af te poederen met heel licht, dekkend poeder, maar ik denk dat mengen met een lichtere foundation wel veel beter eruit ziet xd

je kan idd met wat dagceme mengen, maar dan wordt de foundation ook minder dekkend. ik heb ook gehoord dat je witte (?) foundation kan kopen en dat dan mengen met die je al hebt,; dan wordt het lichter… (geen idee waar je dat kan kopen hoor)
xx

^Bij de MAC kun je witte foundation kopen. Maar die is iets van 30/40 euro, dan kun je misschien beter gewoon een lichte foundation kopen. En trouwens, foundation wordt écht niet lichter van dagcreme, alleen minder dekkend. (:

Heei ik had precies hetzelfde. Ik had een foundation van Idyl Long Lasting Foundation light porcelain 331 gekocht. Maar ja ik heb een vrij lichte huid, en ik heb dus een potje gepakt en er flinke klodders van dat pure coconut crème hydratante ofzo iets van de action in gedaan en ik heb het hele potje foundation erbij gedaan en zoveel van die crème totdat de pot vol zat. Ik heb het toen gemengd en in dat potje gedaan waar de foundation in zat. Het was wel lastig en wat geknoei, maar het is gelukt. Ik gebruik die foundation heel veel. En als het potje leeg is vul ik het gewoon weer bij. De foundation is lekker stevig, en ziet er heel natuurlijk uit. Echt een aanrader. Het glimt ook niet trouwens en het ruikt ook nog eens lekker naar cocosnoot. Misschien kan je hier wat mee. Het is de moeite waard om eens te proberen. Veel succes! xx

Het mengen met dagcrème wordt hij niet lichter van!
Alleen minder dekkend. Je kunt het beste een goedkope lichtere kleur kopen en deze mengen.

Ik weet niet of de foundation die je nu hebt duur is. Ik zou dan als het van en niet te duur merk een nieuwe kopen in de juiste huidskleur, dan hoef je ook niet te mengen enzo.
Maar als je wel een wat duurdere gebruikt dan zou ik inderdaad een lichte kopen en alsnog mengen

Er bestaan witte foundations waarmee je de te donkere kunt mengen, zoals deze: http://www.illamasqua.com/shop/products/face-and-body/skin-base-foundation-sb-01 of Stargazer op Ebay.

Ik heb een witte foundation, naast mijn gewone foundation. In de zomer is de foundation prima, maar mijn huid is er in de winter te licht voor. En volgens mij werkt het net als met verf. Neem een beetje witte foundation, waaraan je een kleine hoeveelheid gewone foundation toevoegt. Doe je het andersom, krijg je het minder snel licht.

Ik heb dit ook een keer gehad. Mijn moeder gaf als tip om je kwastje of hoe jade foundation ook aanbrengt, om dat een beetjevochtig te maken

Met dagcreme mengen zoals iedereen hier zegt helpt niet, want dan wordt hij alleen minder dekkend maar de kleur blijft hetzelfde, in dagcreme zit namelijk géén pigment. Je zou hem dus moeten mengen met een foundation die te licht is.