Foundation kleur

Ik heb na een lange tijd eindelijk een foundation kleur gevonden die bij mijn huid past, namelijk 02 van de Hema. Maar nu ben ik niet zo tevreden over de kwaliteit van de foundation, hij blijft namelijk amper een schooldagje er goed op zitten. Weet iemand toevalling een budgetproof ( Essence, Catrice ) foundation die ongeveer dezelfde kleur heeft?
En wat vinden jullie een goede manier om de foundation en eventueel concealer aan te brengen?X

Probeer er eens een primer onder te gebruiken en het daarna af te poederen. Dat zou al een stuk moeten helpen :slightly_smiling_face:

Ik gebruik zelf een beauty blender

Ik gebruik zelf primer (matterende), en wat ook helpt is voor je foundation wat poeder op te doen. Niet heel veel. En dan foundation en als afsluiter weer poederen. Klinkt als veel maar ik heb nu nooit meer dat mijn foundation raar aanbrengt met streaks o.i.d. En inderdaad vloeibare foundation aanbrengen met een beauty blender (of een rip-off). Wel eerst de foundation stippen op je gezicht en werken van je neus naar buiten toe. En als bij jou de foundation sneller ‘vervormt’ op je neus, doe je daar geen klodder foundation op maar breng je daar het residu aan van wat er op je sponsje zat.
De foundations van Catrice en Essence hebben bij mij nooit beter gezeten dan die van de HEMA, misschien is de textuur wat anders maar ik gebruik die foundations al jaren niet meer.

je kan naar de Kiko gaan en dan vragen of ze wat bij je op kunnen doen en kunnen helpen enz. Kiko is ook niet echt duur volgens mij 7 euro maar wel heel goed en fijn om te gebruiken

Ik lees zelf vaak op beauty blogs na wat goede producten zijn, dus ook foundation. Daar staan dan ook artikels met budget producten bij en de min en plus punten.

Soms gebruik ik een kwast en soms mijn vingers. Ik vind de foundation vaak net wat dekkender als ik het met mijn vingers doen, maar dat kan ook aan mijn huidige foundation kwast liggen. De manier waarop je de foundation aanbrengt is ook belangrijk. Als je vloeibare foundation uitsmeert, wrijf je de dekking juist weg. Die fout heb ik zelf een tijd gemaakt. Als je de foundation dept, krijg je een mooiere dekking. En inderdaad een primer en goed af poederen (en van te voren je gezicht goed reinigen en verzorgen).