Foundation- is dat wel of niet goed voor je?

oh en een goede primer gebruiken.
ik heb de primer van GOSH, 17 euro, alleen nu is alles 2 voor 10 euro. dus heb er snel nog 2 bij gehaald!

Ik begin in ieder geval nooit aan foundation, ( mischien enkel voor een feestje ofso) maar ik denk er niet aan om het elke dag om me gezicht te smeren. & daarbij komt kijken dat het niet goed voor je huid is.

Het is niet goed voor je huid nee. Maar zolang je je huid goed schoonhoudt, een goede foundation gebruikt en een dagcreme e.d. gebruikt, is het ook niet dramatisch slecht voor je huid.

Deze gebruik ik ook. Vind hem wel fijn.

NIET! Gebruik eventueel getinte dagcrême en camouflagestift voor plekjes :slightly_smiling_face:

jullie doen net alsof het schadelijk is!? Foundation is helemaal niet slecht, is zelfs goed! De foundations zijn nu sowieso beter dan vroeger, maar ze zijn ook nog eens soort beschermlaag. Zonder foundation krijg je ook allemaal viezighuid/uitlaatgassen op je huid die in je porien komen, en meestal zit er spf in foundation, dat beschermt tegen UV.
Foundation kan echt helemaal geen kwaad, je moet wel savonds goed afwassen zodat je huid kan rusten. Sommige mensen krijgen misschien wat extra puistjes, maar dan is de foundation waarschijnlijk te vet.

Roken, gezond eten, alleen water drinken etc. heeft veel invloed op je huid, foundation niet.

maar kijk je hebt foundation je weet wel in een tube dat je er op smeert maar je hebt ook een soort poeder dat doe je daarna er weer over (over dat smeer ding… even snel hihi) wat is nou het slechts??
poeder of het tubetje?

en welk merk dan want ik krijg totaal niet genoeg zakgeld en kleedgeld kan ik wel vergeten ik moet maar een baantje alleen die krijg ik steeds niet want alles is al bezet met een giga wachtlijst dus wat is goedkoop goed en handig? EN GOED voor je huid?

Ookal is je foundation niet vet, je huid word er alleen maar slechter op.

Foundation is NIET goed voor je huid.

nouja in principe smeer je al je poriën dicht als je foundation op doet, dus nee het is niet goed.

Dag anneMY! Foundation is op zich niet schadelijk voor de huid, als je er natuurlijk eentje neemt van degelijke kwaliteit of van een bekend merk (hoeft helemaal niet duur te zijn, ik heb eentje van de Hema, perfect voor mijn huidtype).

Ik zie wel dat je 14 bent. Wat veel mensen verkeerd begrijpen, is dat foundation zou dienen om je gehele gezicht mee in te wrijven. Dat is echter niet waar. Foundation zou je eigenlijk alleen maar hoeven te gebruiken voor oneffenheden, of andere onzuiverheden. Dat is voldoende en kan al heel wat schelen.

Om verstopte poriën te vermijden raad ik aan om, als je het toch eens probeert, eerst een dagcrmème aan te brengen voor je je foundation aanbrengt. Een dagcrème die bij je past zal een soort van beschermingslaagje vormen voor onder de foundation.

Nog een tip; foundation heb je in verschillende tinten, verschillende texturen. Ik kreeg als raad van een ervaren persoon in de make-up om een foundation te nemen die 1 of 2 tinten lichter is dan je natuurlijke huid!

Succes.

dit geldt zeker ook voor blush en concealer enzo?

Noem me ouderwets of bekrompen, maar alle smeersels zijn gewoon niet goed voor je huid.

Wat bedoel je, die tinten? Concealer net hetzelfde als bij de foundation. Want als je hierbij een verschillende kleur neemt, val dat enorm op en dat slaat nergens op natuurlijk :-). Een concealer dient net om subtiel bv. je donkere kringen weg te werken, en wanneer het kleurverschil opvalt met je natuurlijke huid dan valt die subtiliteit direct weg!

Een blush maakt op zich niet zoveel uit, maar natuurlijk geen superbruine blush nemen als je een lichtgetinte huid hebt, een beetje in dezelfde lijn blijven!

^Ehm, nee ik bedoel meer van hoe slecht het voor je huid is, die concealer/blush.
Maar dat is zeker hetzelfde effect als foundation?

btw. er is wel een nieuw merk dat alleen make up heeft, dat dan niet slecht voor je huid schynt te zijn, met mineralen enzo.

slecht, je poriën ontstoppen, zodat je meer puistjes en meeëters krijgt.

foundation hoeft niet je porieen te sluiten. Vroeger was dat zo, toen make up nog vol rotzooi zat. De meeste merken letten daar tegenwoordig wel op

SuperWife, concealer heeft ongeveer hetzelfde effect al foundation en blush, inderdaad. Concealer zal wel iets meer aangepast zijn aan de oogomgeving, omdat de huid rond je oog veel gevoeliger is. Foundation is meer gefocust op de rest van je gezicht. Ik gebruik bovenop mijn foundation die ik aanbreng meestal nog een klein laagje blush, waardoor mijn foundation niet zo glimt en hem ‘vast zet’.

Er bestaan inderdaad veel gebruiksvriendelijke make-uplijnen zoals Nivea, Garnier voor verzorging…

Maar er zijn veel mensen die zeer gevoelig zijn aan deze make-up en daarvoor kan je beroep doen op ‘Clinique’, iets duurder maar het is speciaal op de markt gebracht voor mensen die vaak te maken krijgen met allergische reacties op deze soorten producten zoals foundation, concealer, blush, bronzer… Het bevat ook geen parfum of geurtjes. Je kan hier meer info er over lezen.

Foundation is in principe niet goed voor je huid. Probeer eens compact powder!