foundation is altijd te oranje!?

Hey meiden!!
Ik heb een probleem: elke foundation die ik koop, is te oranje.
Nou weet ik niet of ik het verkeerd zie, maar na verloop van de dag word mijn foundation oranje op mijn gezicht. zijn er manieren om het lichter te maken? ik gebruik nu: essence all about matte foundation.
Kan iemand mij helpen a.u.b want ik heb geen zin om elke keer nieuwe foundation te halen.
Heeft iemand dit ook?

gebruik wat minder foundation en smeer het ook op je nek en decollete, mischien is het ook handig om een dagcreme en primer-poeder onder je foundation aan te brengen, dan ligt de foundation niet zo op je huid ! :slightly_smiling_face:

geen essence gebruiken

^ + Je kan proberen te mixen met wat dagcrème

Niet mixen met dagcrème juist, dan ben je oranje én vlekkerig.
Probeer eens een ander merk of een tintje lichter! Gosh heeft fijne budgetfoundations die totaal niet oranje uitvallen. :slightly_smiling_face:

Oh bij mij werkt het juist heel goed

als je het mengt met dagcreme wordt het niet lichter, alleen maar minder dekkend :""")

Misschien kun je foundation op je hand testen en er mee naar buiten lopen? Binnen kun je de kleuren toch niet goed zien.

Een foundation kopen met een roze/koele ondertoon

Ik had dat ook, maar ik ben zelf ook vrij licht van huidskleur. Gebruik sinds kort Max Factor 3 in 1 Facefinity (Light Ivory). Matcht perfect met mijn huid, wordt niet oranje en lijkt alsof het natuurlijk is. :slightly_smiling_face:

En daarom liet ik mij adviseren in de Douglas voor een juiste foundation, zodat ik niet met een oranje hoofd door het leven zou gaan.
Ze hebben toen gekeken welke goed bij mijn huid past (ik ben best licht in de winter) en uiteindelijk een foundation gekocht van Lancome. Zeker niet goedkoop, maar hij was/is wel heel goed. Het zag er netjes uit en ik werd er niet oranje door.