Foundation en oog make-up

Heee,

Ik hoor altijd dat foundation ervoor zorgt dat je poriën verstopt raken, is erg logisch natuurlijk. Maar geldt dit ook voor oog make-up? Dat moet je er 's avonds namelijk weer afhalen. Als je dit eraf moet halen, doe je dit met reinigingsdoekjes, en mij lijkt het dat reinigingsdoekjes ook zorgen voor een onzuivere huid??

Klopt dat?
xx

Als je een goede dagcreme gebruikt en het er goed afhaalt kan het gewoon. Ikzelf gebruik altijd een face Wash om mijn make up er af te wassen. Als je veel make up draagt zou ik eerst met doekjes reinigen en dan met een facewash.

Ik gebruik de Tea Three dagcreme, speciaal voor een onzuivere huid. Niet dat ik echt een hele onzuivere huid heb, maar af en toe wat kleine pukkeltjes. Draag wel foundation naar school en feestjes. In het weekend probeer ik zo weinig mogelijk make-up te dragen. 's avonds reinig ik eerst mijn gezicht met make-up reinigingsdoekjes, daarna een niveau verzachtende reinigingscreme met amandelolie en calendula extract. Dan was ik mijn gezicht met koud/lauw water en dan de nachtcreme, ook van Tea Three. 1 á 2x per week een scrub van Tea Three.

Is dit genoeg om je gezicht goed te reinigen??

Zorg er gewoon voor dat je 's avonds altijd al je make-up er af haalt, dan kan zowel foundation als oogmake-up geen probleem vormen.

Altijd je gezicht goed schoon maken