Foundation blijft nooit goed zitten?

Hey,

Ik draag elke dag foundation (Catrice HD liquid coverage foundation), maar de foundation blijft op schooldagen gewoon nooit goed zitten. Meestal na twee uurtjes zit het alweer lelijk. Ik gebruik eerst altijd een dagcreme en die laat ik ongeveer een kwartier intrekken, daarna gebruik ik een primer (nivea aftershave balsem), dan m’n foundation en tot slot een settingsspray van Revolution. Hoe kan dit komen of heeft iemand nog een goede tip?

X

Is je huid misschien vettig?
Bij mij breekt het dan door. Ik blijf in elk geval even volgen :slightly_smiling_face:

Ik heb (denk ik dan) een normale tot droge huid!

Een goede poeder gebruiken? Die foundation blijft bij mij namelijk ontzettend goed zitten… Zonder primer en settingsspray, wel met een poeder. Heb nog een enorm vette huid ook :’)

Oja een poeder gebruik ik ook! Ik gebruik de loose powder van Catrice.

Dan zou ik het eerlijk gezegd echt niet weten. Andere foundation gaan gebruiken? :cold_sweat:

Ik denk toch dat het aan de Nivea aftershave balm ligt. Een tijdje terug gebruikte ik dit ook en daardoor ging mijn makeup niet mooi zitten. In het begin was het wel oké, maar daarna had ik precies hetzelfde als jou. Na een weekje heb ik dit maar niet meer gebruikt.
Heb daarna maar alleen een dagcreme en primer (van catrice) gebruikt en dit werkte voor mij echt goed.

Ik weet niet of het waar is , maar ik denk dat de nivea balm bij een bepaalde foundation echt mooi gaat zitten. Bij mij in ieder geval niet. Misschien dat je hier iets aan hebt.

Ben ik nou gek of? Een aftershave is toch voor na het scheren? :’)

Normale primer voor make-up is veel duurder en die aftershave werkt best wel goed. Het is een beetje een hype geworden om dat te gebruiken, nikkitutorials begon er toen mee.

Maar TS, ik zou wat experimenteren met primers maar ook met die setting spray. Ik gebruikte ook altijd setting spray, maar eigenlijk wordt mijn gezicht veel vetter door een setting spray. Dan kan je misschien beter stoppen na wat poeder. Misschien gebruik je ook iets te veel o.i.d. Dus ik zou gewoon elke dag je make-up wat anders doen en kijken wat werkt.

Ah oke, ik houd me ook totaal niet met make-up bezig dus hier was ik niet van op hoogte :slight_smile:

^ Super bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker wat aan!

Ik gebruik ook de Nivea aftershave balm, dan foundation (vaak verschillend maar meestal Mac), dan de Catrice poeder en tot slot de setting-spray van Etos. Ik heb ook die van NYX gehad maar vind die van Etos echt veel beter! Onze routine lijkt wel een beetje op elkaar, haha.

Ik heb een beetje het zelfde probleem dus dit is meer een upje… wel merk ik als ik de settingspray niet gebruik dat mijn huid véél sneller vettig wordt en de foundation minder mooi blijft zitten.

De L’oreal Infallible Matt foundation is trouwens ook echt super goed en blijft bij mij heel lang goed zitten, alleen is de lichtste kleur voor mij nog te donker :hammer: . Misschien heb jij er wat aan!

Wat je als laatste redding kan doen is misschien blotting-paper of tissues gebruiken voor als je foundation een glimmende gloed krijgt, en daarna misschien nog bij poederen? Dit is natuurlijk alleen een oplossing voor tussendoor dus ik lees even mee voor wat meer goede tips!

Oh ja bij mij helpt voor meer dekking ook de beautyblender goed, de zwarte met standaard van de Primark is echt een supergoede en goedkope dupe. Hij was geloof ik € 3,- maar ik kan helaas nergens een plaatje vinden. Dit was natuurlijk niet echt je vraag maar misschien een goede tip :cold_sweat:

Bij de nivea aftershave balm had ik precies hetzelfde… Ik ben er mee gestopt en nu ben ik overgestapt naar een echte primer. Ik gebruik zelf de porefessional van benefit, maar ik heb goede verhalen gehoord over die van nyx. Misschien is het verder nog iets om iedere keer 1 stap in je routine te veranderen/aan te passen, dan kun je zien of er iets veranderd. Dan weet je direct waar het aan ligt.

Je moet dan ‘‘sandwichen’’. Dat betekent dat je eerst een laagje primer aanbrengt en daarna een matte setting power eroverheen aanbrengt, vervolgens de foundation en daarna nog een laagje setting powder. Het werkt bij mij.

Ik draag nu geen make-up meer, maar ik vond bb cream altijd veel mooier en het bleef ook langer goed zitten.

Vloeibaar over poeder werkt toch helemaal niet? Tenzij je poeder foundation gebruikt…

Zelf zou ik die aftershave balm niet gebruiken, gebruik liever iets dat echt gemaakt is om een primer te zijn. Ik heb zelf de primer van rimmel…

Yup, I can relate. Zoals de meeste al zeggen zou ik inderdaad een andere primer gaan gebruiken. Ik heb hetzelfde probleem gehad wanneer in de Niveau aftershave balm gebruikte.

Wat bij mij ook werkt in de settingpowder ‘‘erin drukken’’ met mijn beautyblender :slightly_smiling_face:

Ik doe zelf altijd de nude primer van Catrice en dan ook die foundation. Dan concealer en dan poeder ik het met die all about matt powder van catrice of iets in die richting. Dan gebruik ik de catrice setting spray en dan blijft het aardig goed zitten, alleen mijn concealer lijkt soms op sommige plekken minder goed te zitten door de dag heen. En als ik sport is me foundation er ook gedeeltelijk af maar komt komt doordat ik zweet denk ik. :upside_down_face: Die primer maakt het ieder geval wel 100x beter bij mij.