Foundation, blijft niet mooi zitten.

Als ik foundation op doe, zit het in het begin nog wel redelijk, maar verderop de dag word het echt niet mooi. Ik heb over het algemeen een huid , beetje vettig, hier en daar puistjes. Weet iemand een manier om de foundation mooi te houden?
Als ik er dan met poeder over heen ga, word het juist lelijker, Of als ik er nog een beetje over heen doe. Ik voel me dan echt lelijk , met zo’n foundation kop. Maar als ik geen foundation op doe, vind ik mijn huid ook zo lelijk, rode vlekken zegmaar, en dan nog puistjes. Me foundation gaat ook glimmen, doordat me huid een beetje vettig is. Ik heb nu ook matte mouse, voor een vette huid, alleen die is ook niet echt mooi. Tips? :slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde. Dus ik wil er ook graag een oplossing voor.

Eerst een dagcreme op en daarna make-up base. En daarna pas je foundation.

Ik doe altijd een dagcreme, alleen dat werkt ook niet echt goed…

Ik doe altijd een dagcreme, alleen dat werkt ook niet echt goed…

Krijg je van make-up base niet meer puistjes?

Hier is pas een topic over geweest.

Maarja, je moet goed zorgen dat je de juiste kleur foundation hebt. Ik kan je de ‘photo finish’ van catrice aanraden, omdat deze niet echt van die oranje tinten hebben en je dus niet zo snel een oranje hoofd krijgt. Ik kan je juist wel aanraden om er poeder over te doen, maar ook deze kleur moet heel goed bij je huid passen. Als je een vettige huid hebt kun je beter onder je foundation een primer gebruiken die speciaal voor vette huid is. Die ‘lost het probleem al op’ voordat je foundation erop komt, zegmaar.

Ik ken geen goedkope merken die primers voor een vette huid hebben, dus je zult misschien bij een duurdere drogisterij of de ici paris of de douglas moeten kijken ofzo.

Ah, dat vormt waarschijnlijk ook al een probleem, je moet je dagbook heeeel goed in laten trekken, anders glijdt je foundation er zo weer vanaf.

@ degene die het vroeg, nee van primer krijg je geen puistjes, maar je moet gewoon de juiste voor jouw huid vinden. Van de primer van gosh krijg ik puistjes, maar een vriendin van mij juist weer niet.

zelfde probleem alleen heb ik juist een droge huid.
bij mij zit de foundation altijd na een schooldag super verrot. (of als ik in de stad ben geweest)
maar als ik uitga of naar vriendinnen ga of als ik bij me vriend ben heb ik er geen last van.
ik heb al veel foundations gebruikt om te kijken welke beter is en gebruik nu gewoon van de hema terwijl ik altijd hele dure had. + een poeder weet zo niet welke (:
ik zou gewoon van alles proberen en slakkenslijm van te voren opdoen helpt trouwens ook wel wat ;p
dan blijft het bij mij ook wat mooier zitten!

Ik doe eerst een vloeibare foundation, en dan om een matte-effect te krijgen een poeder eroverheen. En mijn gezicht is heel de dag normaal, geen rode vlekken. Puisten heb ik sowieso al niet.

Neem een foundation op waterbasis, geen oliebasis aangezien je een vettige huid hebt. Gebruik een primer, niet afpoederen door er over heen te gaan met je kwast, maar door je kwast een beetje in te drukken met een vinger en de poeder goed je foundation in te drukken. Door er alleen maar overheen te gaan heb je maar een heel dun laagje wat er heel snel afgaat. Als je het ‘poederhoofd effect’ krijgt, dan moet je eens zo’n evian water vernevelaar kopen en dat heel lichtjes over je gezicht sprayen. Dat neemt het poedereffect weg, NIET teveel en telang op een plek want dan gaat het lopen. Ik doe een visagie opleiding :slightly_smiling_face:

Misschien een keer een andere soort foundation proberen? Als je normaal vloeibare gebruikt, een mousse? En inderdaad dagcrème heel goed laten intrekken, evenals een primer (make-up basis van de etos of hema vind ik een aanrader). Daarna zou ik nog een dun laagje poeder doen, dat zet het vast zegmaar, net als een topcoat voor je nagellak.

Anders bij de douglas ofzo vragen om tips? Kunnen ze je meteen helpen met wat voor soort foundation goed is voor jouw huid enzo. Succes :slightly_smiling_face:

Dat heb ik dus ook, heb al veel geprobeerd maar het blijft gwn ècht niet zitten,
Aan het eind van de dag ziet het er gewoon niet uit, wat moet ikdoen !?

je moet wel even wachten met foundation opdoen voordat je dagcreme echt helemaal is ingetrekt eh? -sommigen doen er praktisch meteen foundation over- want dan trekt de foundation weg in de dagcreme. =p
Ik gebruik altijd eerst dagcreme, dan primer, dan foundation en een heel klein beetje poeder. Blijft over het algemeen wel goed zitten (:

Doe dus precies hetzelfde, maar het blijft gewoon niet zitten ;S

Ik gebruik ook altijd dagcreme, maar ik kan het niet helemaal in laten trekken… Mijn huid is redelijk droog en ik heb acne, dus als ik mijn dagcreme laat intrekken kan ik mijn foundation ook niet lekker smeren. De laatste tijd smeert ie echt heel moeilijk, hij is heel erg trekkerig en dekt minder goed. tips?

^Gebruik een primer?
Of een speciale dagcreme geschikt voor jouw huid?
Ik zou het niet weten want heb er ook geen ervaring mee (;

Gebruik 'n primer. En zoek een betere gezichtsverzorging :slightly_smiling_face:
Dream matte mousse moet je eigenlijk wel 's middags bijwerken, hoor. Die blijft sowieso niet de hele dag zitten.

misschien als je alleen primer, foundation & translucent powder gebruikt?

trouwens ook voor zorgen dat je alles er ook weer goed afhaalt aan het einde van de dag, en extra goed voor je huid zorgen, misschien heb je de foundation dan helemaal niet meer nodig :slightly_smiling_face: