Foundation bij Kruidvat

Ik wil binnenkort een nieuwe foundation gaan halen, namelijk de Photo Finish foundation van Catrice. Deze verkopen ze niet bij de Etos of O’chelle, maar ik vraag me af of de mensen bij de Kruidvat wel vakkundig zijn om je te helpen met het vinden van de juiste kleur? Bij de O’chelle hebben ze namelijk meestal een make-up artist die je helpt.

de photofinish vind ik echt super in het gebruik. Ik heb de lichtste versie en en een iets donkerdere…meng ze dan zelf voor de juiste kleur. Je kunt hem het beste uitproberen op je kaaklijn…dan zit je meestal goed!

Ik ben heel bang dat ik de verkeerde kleur mee naar huis neem en het licht in een winkel is altijd anders dan het buitenlicht. Is het Kruidvatpersoneel wel vakkundig wat betreft het helpen bij de keuze van de juiste kleur?

Ik zou daarvoor toch echt naar een betere zaak gaan. Een DA, ofzo, of een Douglas.

Daar verkopen ze geen Catrice. Dat is een beetje het probleem.

Voor advies zou ik niet naar de Kruidvat gaan. Maar die foundation kun je natuurlijk alleen daar krijgen, dus ik zou gewoon van te voren goed reviews lezen en dan daar wat proberen en hopen dat het de goede is.

Je kunt toch nog altijd ruilen? En omdat het Catrice is zal het geen rib uit je lijf zijn.

Een goede foundation kan beter meer geld kosten straks loop jeof met een zombie of wortel hoofd

Ze hebben testers, heel makkelijk in gebruik en je kan zelfs even naar buiten lopen [met iets foundation op je hand, niet de tester] en dan in daglicht kijken?

Moet bekennen in persoonlijk vind de matt versie beter dan photofinish

Die foundation kost ¤6,- ofzo, dus dan zou ik hem gewoon meenemen als je denkt dat het de goede kleur is.
Waarom wil je per se die foundation? Als je advies wilt hebben zou ik eerder naar een andere drogist gaan en dan een andere foundation kopen :slightly_smiling_face:

Test de kleur onder je hals/boven je borst (was laatst een tip op mlg).

Mensen bij de kruidvat over het algemeen zijn daar niet geschikt voor, maar je moet hem uit proberen dmv. een vuist te maken, en dan de huid aan de boven kant van je duim, daar moet je het opsmeren (:

Het personeel is daar inderdaad niet echt bekwaam voor denk ik.

Een tester op je hand doen, als het precies dezelfde kleur is dan is ie goed, echt NOOIT donkerder, daar krijg je een wortelhoofd van. Ik heb zelf de matt foundation, die is er ook in een lichtere kleur en heb er betere reviews over gelezen. Vind het een hele fijne foundation :wink:

^NIET op je hand.
De huid op je hand is meestal heel anders dan die van je gezicht!
Test het op je kaaklijn, dat is de beste plek!

De kruidvat neemt ook mensen aan zonder opleiding of verstand ervan. Bij de etos of Da moeten ze mensen aan nemen die er verstand van hebben. Als ze in de leer zitten, of al de opleiding hebben afgemaakt kunnen ze er werken.
Kruidvat en trekpleister niet.

De douglas etc. (duurdere winkels) moeten (volgens mij) ook een opleiding hebben.

Als je echt advies wilt dan zal ik daar heen gaan, want daar heb je er weinig aan. Dus dan moet je ook voor een ander merk gaan :p.

Ik werk bij kruidvat en ben daar ook verantwoordelijk geweest voor de make-up. Werknemers die dit zijn, hebben wel degelijk kennis over de make-up. Je namelijk via internet een cursus. Niet iedereen heeft hier verstand van (maar dit is ook niet zo bij de DA en etos, hier gelden precies dezelfde diploma’s als bij Kruidvat), maar vraag gewoon naar iemand die je meer kan vertellen over de make-up.

Neem iets in je eigen tint mee zou ik zeggen? Als je bijvoorbeeld nog een foundation/poeder hebt liggen waarvan je zeker weet dat het de juiste kleur is. Of zoek op internet naar de kleur die jij nodig denkt te hebben. Op internet staan vast wel alle kleuren van die foundation, dus kijk thuis welke tint goed is.
En als je het nog niet helemaal weet kan je inderdaad even naar buiten lopen met die foundation op je kaaklijn en in beter licht kijken hoe het valt.

ik denk dat je vooral op moet letten welke ondertoon de foundation heeft. Ik heb op mijn gezicht een gele ondertoon, en snapte nooit waarom mn foundation welk merk ook niet goed zat. Veel foundations hebben een roze ondertoon en dan krijg je een hele vale gloed over je gezicht. Dus let daar op en met de kleur is het meestal gokken. ik raad je aan 2 foundations te kopen (of eerst eentje om te kijken of het wat in de buurt komt) eentje in de lichtste kleur die je kan zijn dus middeninde winter en eentje in de donkerste kleur die je kan zijn. Meng deze dan samen op de rug van je hand, zo kun je je foundation ook aanpassen op hoe bruiner je wordt van zomer → winter zonder elke tint foundation te kopen