Fotovakschool

Hallo meiden!

Ik vroeg mij heel simpel af of iemand hier op de Fotovakschool zit? En dan met name in Amsterdam.

Ik zit er zelf niet op, maar ik ben wel op de open dag geweest en daar heb ik best veel informatie meegekregen. Het is wel een particuliere school dus het is wel duur. Maar als je echt fotografe wilt worden lijkt het me wel een geschikte school. Ik weet trouwens niet of je hier iets aan hebt.

nóg niet c: maar over 3 jaar wel hoop ik

Een vriend van mij zit op die in Rotterdam, leert ie wel veel van maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het gebouw stelt het niets voor. Ik hoor regelmatig dat het onder water staat/de verwarming stuk is enz :grinning_face_with_smiling_eyes:

Er zijn nu MBO opleidingen die gefinancierd worden. Dus dat is wel fijn. Ik heb hopelijk wel aan het eind van dit schooljaar mijn HAVO afgerond, maar fotografie is iets waar ik me écht in interesseer, dus als ik dan een MBO zou gaan doen, vind ik het niet zo heel erg.

Je hebt het ook op hbo niveau hoor.

Volgende week zaterdag is er trouwens van 10:00 tot 15:00 een open dag in Amsterdam.

Je hebt inderdaad ook studies op hbo niveau, maar die worden volgens mij niet gefinancierd. Want dat zijn de particuliere opleidingen. Als ik het goed heb begrepen.

^ Jawel hoor, je kunt ook gewoon fotografie ‘studeren’ op een kunstacademie. Dat is hbo en niet particulier. (:

m’n vader heeft het vroeger gedaan x’D hij is fotograaf geworden voor familieportretten en bruidsfotografie… maar nu is het zijn hobby omdat het moeilijk is om er nog van te leven… & een meisje dat ik ken van school gaat er ook heen. :slightly_smiling_face:

Ik heb een aantal site’s bezocht. Maar zou je misschien willen vertellen over welke scholen je het hebt?

Bijvoorbeeld WdKA, HKU, KABK! :]

Dankjewel! Het zijn alleen wel scholen verder in het land. En dat is niet een optie helaas. Ik woon namelijk in Den Helder en dat is zegmaar de ergste uithoek van Nederland. Dus Amsterdam is het verste en op kamers is ook geen optie.

Maar iniedergeval bedankt! (:

Het waren maar voorbeelden he! In Amsterdam heb je de Rietveld Academie, die heeft volgens mij ook Fotografie (:

Ja, ik waardeer het ook hoor! Haha. Erg bedankt!

Haha nee ok, dacht dat je misschien dacht dat er in Amsterdam niet zoiets zat :stuck_out_tongue: Graag gedaan!