Fotovakschool Apeldoorn FVG

Hallo,
Ik wil graag aanstaand schooljaar beginnen met de opleiding Fotografische vormgeving aan de fotovakschool in Apeldoorn. Nu vroeg ik mij af of hier mensen zijn die ook die opleiding daar volgen, en hoe dit bevalt. Maar ook hoe dat toelatingsexamen is, en wat ik er van moet verwachten. Zoals, je moet ook eigen werk kunnen laten zien, een portfolio, zijn die verwachtingen daar erg hoog van en is hoe hoog is de moeilijkheidsgraad om daar binnen te komen? Ook vroeg ik mij af met wat voor camera jullie werken met die opleiding, aangezien ik een camera nu wil aanschaffen, en er nog niet precies uit ben wat voor camera, ik denk aan een Canon eos 1000D body, en objectief; Canon EF 50mm f/1.4 ofzoiets. of een f/1.8.

Groetjes, Carola

Volgend jaar is het eerste jaar(voor het mbo, hbo is dat wel allanger), dus ervaringen zul je hier niet lezen. (ik heb het nu over mbo he)

Ik doe zelf wel gewoon fotografie, en het bevalt echt prima! Heb al zoveel verbeteringen in mijn foto’s gezien en zoveel geleerd. Je bent wel echt (in mijn geval dan, ik doe niet fotografisch vormgeven) echt constant bezig met fotografie.
Ik heb wel veel huiswerk. Toen ik toelating heb gedaan moest je je portfolio meenemen, en je foto’s van de opdracht die je eerder gemaild had gekregen.
Qua camera maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat je hebt, zolang je maar een spiegelreflex hebt.

ik snap niet precies wat je bedoelt met de eerste zin? dat volgend jaar ze er pas mee beginnen ofzo? naja ik heb het hier over hbo FVG :stuck_out_tongue:
Toelating klinkt ongeveer het zelfde, je moet inderdaad een portfolio meenemen, alleen staat er verder dat je een gesprek moet voeren over jou motivatie en inzichten etc. en dat er getest wordt tot op welk niveau jij andere foto’s kunt bekritiseren, dat wordt er beschreven op de site zelf

Ik doe ook MBO, in Apeldoorn, maar ik krijg echt niet zoveel huiswerk als shutupandsing, we hebben ook heel vaak op een dag een paar uur over waar we gewoon door de stof heen zijn en dan zitten we maar een beetje te skypen enzo :’).

Fotografisch vormgeven is er wel al op HBO, maar volgend jaar pas op MBO. Ik wist niet welke jij ging doen.

@njosnavelin nu we met module 4,5 en 6 bezig zijn heb ik inderdaad veel minder huiswerk, vaak alleen wat lezen en zijn ze inderdaad erg snel door de lesstof heen :’).

Ik vind het wel leuk, fantasy world dan ;p