Fotoshoot

Héy

Sommige vriendinnen van mij hebben al een photoshoot van zichzelf laten maken bij een professionele fotograaf.
Ik vraag me af of jullie al een photoshoot hebben gedaan?
Wat vinden jullie hiervan? Is het aan te raden?
Mijn ouders doen er wat moeilijk over, hoe hebben jullie ze overhaald? En wat vinden zij daarvan?

All post!!

Ik doe zelf fotoshoots als fotografe. :slightly_smiling_face:

Ik dus ook, ik fotografeer mensen :’)

Waarom wil je het doen dan?

heb er zelf geen ervaring mee overigens

Ik doe altijd zelf de foto’s maken, modellen van mij nemen zelf hun kleding mee en soms zeg ik van ‘Goh, wil je dat en dat misschien meenemen?’ of we wisselen ideeen uit en combineren dat (:

ik heb een keer een fotoshoot gedaan met m’n werk, was echt superleuk. Wij moesten een zwarte set en een spijkerbroek met een wit tshirt meenemen. Meestal kun je gewoon zelf kiezen wat je aan wilt doen. Kies kleding die je lekker zit en waar je je goed in voelt.

nog nooit echt een fotoshoot gehad maar ik zou het wel graag willen. haha.
hoezo doen je ouders er eigenlijk moeilijk over dan?

ik sta ingeschreven bij een modellenbureau maar het is superleuk om te doen als je gewoon mooie foto’s van jezelf wil hebben zou ik het je zeker aanraden

ik had een fotoshoot gewonnen op fotoshootwinnen.nl :]
was erg leuk… maar vind de resultaten verder neit echt bijzonder :stuck_out_tongue:

heb toevallig gister een fotoshoot gehad,
ben miss Ronde van Drenthe,(kent wss niemand, maartoch :stuck_out_tongue:) en samen met nog wat meiden + 2 jongens moest ik foto’s laten maken voor in de krant enzo
heb de foto’s al binnengekregen, stiekem, via de mail, maar omg, wat zie ik er vreselijk uit XD
Ik ging er dus vanuit dat ik werd opgemaakt, omdat mijn kapsel ook gedaan werd,
dus had wat poeder en mascara op… kutzooi <_<
maar 't is wel superleuk om te doen, ook al zien de foto’s er na afloop vreselijk uit :stuck_out_tongue:

ik ken mensen die een professionele photoshoot hebben gedaan, maar de resultaten vielen echt wel tegen voor al die meiden. zover ik het weet, zijn ze niet naar dezelfde fotograaf geweest. persoonlijk vind ik die professionele fotoshoots niets, het zijn meestal gewoon normale foto’s voor een witte of zwartte achtergrond. het is meestal niets bijzonders, dus ik snap wel waarom je ouders er moeilijk over doen. als je het leuk lijkt, moet je gewoon je ouders proberen over te halen! :grinning:

Ik ben een keer gratis mee genomen door mijn nichtje, haar zus (mijn nicht dus) heeft een fotostudio enzo.

Dat is niet helemaal waar… Ik ga vaak met modellen naar buiten als ze dat willen, of zoek van tevoren een locatie uit. Veel meiden willen een soort van fashion shoot, dus kijk ik naar styling, make-up en een toffe locatie. Dat is dus wel even wat anders dan gewoon even wat foto’s. :stuck_out_tongue: Maar sommige mensen willen dat juist, dus dan pak ik mijn studio lampen erbij, kan ook.

^ oh okey! ik heb er ook niet veel verstand van hoor, maar de mensen die ik ken, hebben allemaal zo’n photoshoot gehad, dus vandaar :stuck_out_tongue:

Ja ik denk dat men ouders gewoon een beetje schuw zijn. En het kost ook veel, niet?

Vaak is zo’n shoot wel duur ja… Tenminste, zo een als de meeste mensen hier omschrijven, met een professionele fotograaf (die er dus voor geleerd heeft) met studio apparatuur en dergelijke.
Maar ik vind die prijzen zelf altijd nogal belachelijk, en met mooi weer shoot ik liever buiten, wat ook creatievere beelden oplevert. Ik vind het belachelijk dat fotografen 300 euro durven vragen voor een shoot waarvan je dan 10 foto’s krijgt! Als je dat er niet voor over hebt moet je dus wat beter zoeken, vaak waar je het niet verwacht (dat is iig wat ik hoor van klanten van mij, dat ze op zoek waren naar net iets anders dan een kiekje met mooi licht en niet te duur).

Ik wil ook zelf foto´s maken van mensen, heeft iemand tips bijvoorbeeld hoe krijg je een foto heel mooi scherp kunt krijgen of heel professioneel kunt laten lijken.

nvm