Fotoshoot met vriendinnen

Hee meiden,

Sinds ik mijn nikon d3100 heb gekocht, vind ik het erg leuk om te fotograferen. Ik wilde nu wat meer doen dan alleen bloemen etc fotograferen en ik heb een shoot georganiseerd met 4 vriendinnen. Mijn idee is een beetje iets duisters, met nepbloed en modder etc. Ik heb dit alleen nog nooit eerder gedaan, dus ik zou graag wat tips hebben van iemand die hier ervaring mee heeft.
Ik neem natuurlijk flessen water mee, eten etc… Maar waar moet ik nog meer aan denken, en hoe haal ik het maximale uit de shoot? Welke poses?
Als je antwoordt, alvast bedankt!

Liefs

Test je nepbloed en je make-up een dag vantevoren goed uit voordat je aan de shoot begint, zodat je weet wat te weinig of juist too much is.
Kijk bij nepbloed ook goed uit of het uit je kleding gaat. Ik heb ooit een tube gekocht en het zit nog steeds in een van de handdoeken…
Pas ook op bij de ogen, het zou kunnen dat je nepbloed gebruikt wat niet veilig is voor je ogen waardoor het kan gaan prikken en je ogen beginnen te tranen. In dat geval ook meteen eraf halen.
Qua shoot zelf kan ik weinig zeggen want ik weet niet precies wat je idee is… maar nepbloed kan soms heel nep op een onbewerkte foto overkomen dus bij de nabewerking met photoshop zou ik met de tools doordrukken/tegenhouden werken op dat gebied of een effect/filter gebruiken.

Anyway, have fun! Ik ben benieuwd naar je foto’s want ik ben ook into dat soort fotografie. (:

@Devira Slim! Bedankt, ik zal idd die paar dingen even testen. Ik weet nog niet of ik ze hierop ga zetten, ivm de ouders van mijn vriendinnen, weet nog niet of zij het goed vinden. Maar als ik het doe, laat ik je het zeker weten! Bedankt!