Foto's van anderen + verdwijning van topics

Hallo meiden!

Even een belangrijk dingetje. Laatst werd er een topic geopend genaamd ‘Knappe kinders’ waar je dan foto’s zou kunnen neerzetten van knappe kinderen die je kent. Niet gek dat we die meteen verwijdert hebben, aangezien het verkeerd publiek kan trekken en er geen toestemming is gegeven van de ouders. Toen zijn we (mede door andere girlsceners) het gaan hebben over de topics ‘dump hier je broer(tje)’ , ‘knapste meisje die je persoonlijk kent’ en ‘knapste jongen die je persoonlijk kent’. Dit omdat dit ook topics zijn waarbij er gewoon foto’s gedumpt worden terwijl daar géén toestemming voor gegeven is. We hebben hiermee dan te maken met privacyschending. Op deze site is ook te lezen dat dit niet toegestaan is:

https://www.mijnprivacy.nl/Vraag/privacy_internet/foto_internet/Pages/fotos.aspx

Wij willen natuurlijk niet bijdragen aan iets als privacyschending, dus hebben we met zijn allen besloten om deze topics te verwijderen en zulk soort topics NIET meer toe te staan.

Ik hoop dat jullie dit begrijpen en er aan zullen denken niet zulk soort topics meer te openen :slightly_smiling_face:

PS. Dan is er natuurlijk nog het topic 'jij en je lover (foto’s), maar hierbij zullen we dan maar van uitgaan dat je toestemming aan je vriend hebt gevraagd om jullie foto hier op te zetten.

Goede zaak!!
Vraag me al langer af waarom je zomaar iemands foto op internet dondert. Zou er zelf niet blij van worden.

Vind dit ook goed van jullie!

Heel goed dit!!

Mee eens! Hoewel ik ergens van mening ben dat als je die foto’s van bijvoorbeeld facebook haalt, diegene zelf onbewust ‘‘toestemming’’ heeft gegeven dat het op internet staat. Maar alsnog, zou er zelf ook niet blij mee zijn :slightly_smiling_face:

Dat is jouw mening, maar wettelijk gezien mag het dus niet en ben je strafbaar als je het doet. Iemand kan op bijvoorbeeld facebook het ook allemaal op privé hebben staan behalve voor vrienden. Iemand kan ook naar de rechter toestappen hiermee.

Exact, staat ook gewoon in bovenstaande link. Als je je foto op Facebook zet, geef je niet automatisch toestemming aan de hele wereld om het maar op een random andere site te pleuren. Zo werkt dat nou eenmaal niet. Je hebt directe toestemming nodig, anders is het gewoon niet legaal.

En daarnaast snap ik echt niet hoe het in iemand op kan komen om maar een foto van een bekende te kopieëren en op internet te zetten. Ik zou het niet eens durven, onbeschoft gewoon.

Ik ben het er ook mee eens hoor, daar niet van! Maar ik heb wel zoiets ‘‘eens op internet, altijd op internet’’ en daarom ook geen foto’s van bikini’s, want grote kans dat je die ergens anders bewerkt tegen komt. Alsnog, ik zou het zelf ook echt niet doen en bloedlink worden als iemand hier een foto van mij zou plaatsen! En ik snap dat het geen directe toestemming, dus vind de regel ook goed.

Dit is pas een nuttige toevoeging! Ik zou het namelijk niet heel erg leuk vinden als ik mezelf op internet zou hebben staan, zonder dat ik er zelf vanaf weet.

Ik hoop maar dat mensen daar alleen foto’s van zichzelf plaatsen. We kunnen moeilijk alle foto’s controleren, dus we gaan dan maar uit van de goedheid van de leden.

Mag ik vragen hoe het dan zit met het ‘allermooiste meisje ooit’ ofzoiets?

Daarom post ik ook weinig foto’s van mezelf op internet, net zoals op Facebook, veel mensen kunnen je foto’s zien, maar ookal heb jij de keuze om de foto’s alleen met vrienden te delen, wie weet wat die ‘‘vrienden’’ met foto’s doen??

dat topic gaat toch over celebs dus dat lijkt me geen probleem